BARCELONA - 3. DEN; Třetí a závěrečný den testů na španělském okruhu nepatřil Ferrari. Nejrychlejšího času dosáhl Nelson Piquet s vozem Renault R28 a vylepšil včerejší Badoerův čas o celou vteřinu.
Přes očekávané zhoršení počasí se dnes nad Barcelonou přehnala jediná malá dešťová přeháňka, proto plánované programy devíti stájí narušily pouze některé technické problémy, nikoliv počasí.
Druhý nejlepší čas dne zajel testman ve službách McLarenu de la Rosa, jenž však zároveň způsobil poslední z pěti dnešních přerušení testů, když musel odstavit svůj monopost s problémem na předním spoileru.
I dnes usedl do Ferrari testovací pilot Badoer, ale včerejší nejlepší čas nezopakoval, naopak skončil v samém závěru předčasně, došel mu na konci pitlane benzín.
„Celkově to byl pozitivní test. Pracovali jsme postupně dle plánu a bez nejmenších technických potíží. Dosáhli jsme slušných výsledků s nějakými novými komponenty, které by se mohly v dalších závodech vyplatit."
Mark Webber a Timo Glock zajeli čtvrtý a pátý čas, hned dalším jezdcem byl Heidfeld z týmu BMW Sauber, který měl dle svých slov docílit výrazného postupu na rychlém zahřátí pneumatik, ale skutečnost ukáží blížící se závody ve Francii a Velké Británii.
Poslední příčky patřily Barrichellovi, Hulkenbergovi a Vettelovi.
Výsledky:
1. N. Piquet Renault Bridgestone 1:20.076 112 2. P. de la Rosa McLaren-Mercedes Bridgestone 1:20.402 82 3. L. Badoer Ferrari Bridgestone 1:20.680 63 4. M. Webber Red Bull Bridgestone 1:21.037 92 5. T. Glock Toyota Bridgestone 1:21.158 86 6. N. Heidfeld BMW Sauber Bridgestone 1:21.295 88 7. R. Barrichello Honda Bridgestone 1:21.672 83 8. N. Hulkenberg Williams Bridgestone 1:21.674 60 9. S. Vettel Toro Rosso Bridgestone 1:21.880 72
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.