BARCELONA - 3. DEN; Třetí a závěrečný den testů na španělském okruhu nepatřil Ferrari. Nejrychlejšího času dosáhl Nelson Piquet s vozem Renault R28 a vylepšil včerejší Badoerův čas o celou vteřinu.
Přes očekávané zhoršení počasí se dnes nad Barcelonou přehnala jediná malá dešťová přeháňka, proto plánované programy devíti stájí narušily pouze některé technické problémy, nikoliv počasí.
Druhý nejlepší čas dne zajel testman ve službách McLarenu de la Rosa, jenž však zároveň způsobil poslední z pěti dnešních přerušení testů, když musel odstavit svůj monopost s problémem na předním spoileru.
I dnes usedl do Ferrari testovací pilot Badoer, ale včerejší nejlepší čas nezopakoval, naopak skončil v samém závěru předčasně, došel mu na konci pitlane benzín.
„Celkově to byl pozitivní test. Pracovali jsme postupně dle plánu a bez nejmenších technických potíží. Dosáhli jsme slušných výsledků s nějakými novými komponenty, které by se mohly v dalších závodech vyplatit."
Mark Webber a Timo Glock zajeli čtvrtý a pátý čas, hned dalším jezdcem byl Heidfeld z týmu BMW Sauber, který měl dle svých slov docílit výrazného postupu na rychlém zahřátí pneumatik, ale skutečnost ukáží blížící se závody ve Francii a Velké Británii.
Poslední příčky patřily Barrichellovi, Hulkenbergovi a Vettelovi.
Výsledky:
1. N. Piquet Renault Bridgestone 1:20.076 112 2. P. de la Rosa McLaren-Mercedes Bridgestone 1:20.402 82 3. L. Badoer Ferrari Bridgestone 1:20.680 63 4. M. Webber Red Bull Bridgestone 1:21.037 92 5. T. Glock Toyota Bridgestone 1:21.158 86 6. N. Heidfeld BMW Sauber Bridgestone 1:21.295 88 7. R. Barrichello Honda Bridgestone 1:21.672 83 8. N. Hulkenberg Williams Bridgestone 1:21.674 60 9. S. Vettel Toro Rosso Bridgestone 1:21.880 72
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.