BARCELONA - 3. DEN; Třetí a závěrečný den testů na španělském okruhu nepatřil Ferrari. Nejrychlejšího času dosáhl Nelson Piquet s vozem Renault R28 a vylepšil včerejší Badoerův čas o celou vteřinu.
Přes očekávané zhoršení počasí se dnes nad Barcelonou přehnala jediná malá dešťová přeháňka, proto plánované programy devíti stájí narušily pouze některé technické problémy, nikoliv počasí.
Druhý nejlepší čas dne zajel testman ve službách McLarenu de la Rosa, jenž však zároveň způsobil poslední z pěti dnešních přerušení testů, když musel odstavit svůj monopost s problémem na předním spoileru.
I dnes usedl do Ferrari testovací pilot Badoer, ale včerejší nejlepší čas nezopakoval, naopak skončil v samém závěru předčasně, došel mu na konci pitlane benzín.
„Celkově to byl pozitivní test. Pracovali jsme postupně dle plánu a bez nejmenších technických potíží. Dosáhli jsme slušných výsledků s nějakými novými komponenty, které by se mohly v dalších závodech vyplatit."
Mark Webber a Timo Glock zajeli čtvrtý a pátý čas, hned dalším jezdcem byl Heidfeld z týmu BMW Sauber, který měl dle svých slov docílit výrazného postupu na rychlém zahřátí pneumatik, ale skutečnost ukáží blížící se závody ve Francii a Velké Británii.
Poslední příčky patřily Barrichellovi, Hulkenbergovi a Vettelovi.
Výsledky:
1. N. Piquet Renault Bridgestone 1:20.076 112 2. P. de la Rosa McLaren-Mercedes Bridgestone 1:20.402 82 3. L. Badoer Ferrari Bridgestone 1:20.680 63 4. M. Webber Red Bull Bridgestone 1:21.037 92 5. T. Glock Toyota Bridgestone 1:21.158 86 6. N. Heidfeld BMW Sauber Bridgestone 1:21.295 88 7. R. Barrichello Honda Bridgestone 1:21.672 83 8. N. Hulkenberg Williams Bridgestone 1:21.674 60 9. S. Vettel Toro Rosso Bridgestone 1:21.880 72
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.