KANADA – KVALIFIKACE; Duel o pole position svedli Hamilton s Kubicou. Obhájce titulu stačil pouze na třetí místo, Massa s Kovalainenem v závěru neměli dostatečnou rychlost, překvapili Alonso, Rosberg a Barrichello. Ze hry se vyřadil vlastní chybou velmi rychlý Webber.
Počasí jezdcům zatím přeje a závodní dráha je suchá. Nepříjemná situaci panuje v týmu Toro Rosso. Vettel do kvalifikace díky ráno rozbitému vozu nenastoupí vůbec a Bourdais kvůli výměně převodovky poškozené nárazem do zdi obdržel penalizaci pěti míst na startu.
Do první části kvalifikace odstartoval první Sutil následovaný rychlejším Piquetem. Většina pilotů použila pro první letmá kola tvrdších pneumatik a o nejlepší čas se přetahovali jezdci Ferrari a McLarenu. Špatný den nastal i pro Buttona, nejprve zajel až devatenáctý čas a následně z vozu pro technické problémy s převodovkou vystoupil. Trulli zvládl hodiny na konci cílové rovinky a pokračoval dál. Mimo postupové příčky zůstali Bourdais, Sutil, Fisichella, Button a nestartující Vettel.
Ostře sledovaný Piquet splnil první úkol, kvalifikoval se do druhé části, kterou odstartoval na měkčích gumách překvapivě Kovalainen. Rosberg potvrdil skvělou formu o dvě desetiny rychlejším časem a na tvrdších gumách! Trulli musel zvládnout další smyk a mimo závodní dráhu se objevil i Alonso. Čelo průběžných časů obsadil Hamilton před Massou a Raikkonenem. Čtvrtým časem překvapil Alonso, pátý Webber atakoval pravým předním kolem zeď šampionů za poslední šikanou. Do posledního dílu kvalifikace nepronikli Glock, Nakajima, Coulthard, Trulli a Piquet. Poprvé v letošním roce se tak v Top10 neobjeví vůz Toyoty, překvapil naopak Barrichello s podceňovanou Hondou.
Třetí díl odstartovali titáni, obě Ferrari na měkčích směsích, souboj nervů ale neustál Kovalainen, když se ocitl v první zatáčce mimo tratě. Poté, co si zahrál na sekačku, ale pokračoval k boxům. Před rozhodujícím posledním měřeným kolem patřilo provizorní pole position Hamiltonovi před Raikkonenem a Alonsem. Webber s poškozeným zavěšením vůbec nenastoupil a až v samém závěru vyjel na dráhu Barrichello.
O první místo nakonec bojovali Kubica s Hamiltonem, přičemž Brit zajel fantastické kolo a zvítězil v dnešní kvalifikaci o šest desetin. Druhá řada startovního roštu patří Raikkonenovi a Alonsovi. Podobně úspěšný jako Alonso byl i Rosberg, oba totiž porazili favorizované piloty Massu a Kovalainena. Barrichello nedokázal v Q3 konkurovat a zajel o 1,2 vteřiny pomaleji než Heidfeld, ale v případě Brazilce je velkým úspěchem už to, že se vůbec do Top10 dokázal s Hondou RA108, které se v Montrealu vůbec nedařilo, kvalifikovat.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.