V dnešní hektické GP Monaka rychlost až tak zcela rozhodující nebyla. Hlavní měrou o vítězi rozhodla vyrovnanost. Z jezdců na stupních vítězů byl nejrychlejším Massa se čtvrtým nejlepším kolem, přitom vítěz Hamilton ztratil na rekordmana Raikkonena ve svém nejlepším kole celé dvě vteřiny.
Dnešní odpoledne bylo pro obhájce titulu jako začarované. Po prohraném souboji s Hamiltonem na startu se pro něj závod nevyvíjel vůbec dobře, když mu zpočátku chyběla potřebná rychlost, prostor a navíc se dopouštěl osudných chyb nejen on, ale i jeho tým. Až v samém závěru na beznadějné deváté pozici ukázal potenciál, který nevyužil, když získal časem 1:16,689 alespoň nejrychlejší kolo.
O půl vteřiny pomalejší byl Kovalainen a dalším kdo může litovat neproměněné šance je Alonso, jenž dokázal objet legendární Monte Carlo za dnešních těžkých podmínek s časem 1:17,869. První pětku obsadili pak ještě Massa a Kubica, za kterými se teprve umístil vítězný Hamilton.
Nedařilo se v tomto směru Rosbergovi a Heidfeldovi s patnáctým, respektive čtrnáctým časem a kupodivu i Sutil jezdící na nadějné čtvrté pozici, zajel až šestnácté nejlepší kolo, než ho stačil Kimi Raikkonen poslat do boxů předčasně.
01 K Raikkonen Ferrari 1:16.689 02 H Kovalainen McLaren 1:17.282 03 F Alonso Renault 1:17.869 04 F Massa Ferrari 1:17.886 05 R Kubica BMW 1:17.933 06 L Hamilton McLaren 1:18.510 07 S Vettel Toro Rosso 1:18.787 08 M Webber Red Bull 1:19.036 09 R Barrichello Honda 1:19.574 10 J Button Honda 1:19.582 11 T Glock Toyota 1:19.618 12 J Trulli Toyota 1:19.830 13 K Nakajima Williams 1:19.910 14 N Heidfeld BMW 1:20.251 15 N Rosberg Williams 1:21.270 16 A Sutil Force India 1:22.039 17 N Piquet Renault 1:31.187 18 G Fisichella Force India 1:32.849 19 S Bourdais Toro Rosso 1:41.150 20 D Coulthard Red Bull 1:42.112
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.