V dnešní hektické GP Monaka rychlost až tak zcela rozhodující nebyla. Hlavní měrou o vítězi rozhodla vyrovnanost. Z jezdců na stupních vítězů byl nejrychlejším Massa se čtvrtým nejlepším kolem, přitom vítěz Hamilton ztratil na rekordmana Raikkonena ve svém nejlepším kole celé dvě vteřiny.
Dnešní odpoledne bylo pro obhájce titulu jako začarované. Po prohraném souboji s Hamiltonem na startu se pro něj závod nevyvíjel vůbec dobře, když mu zpočátku chyběla potřebná rychlost, prostor a navíc se dopouštěl osudných chyb nejen on, ale i jeho tým. Až v samém závěru na beznadějné deváté pozici ukázal potenciál, který nevyužil, když získal časem 1:16,689 alespoň nejrychlejší kolo.
O půl vteřiny pomalejší byl Kovalainen a dalším kdo může litovat neproměněné šance je Alonso, jenž dokázal objet legendární Monte Carlo za dnešních těžkých podmínek s časem 1:17,869. První pětku obsadili pak ještě Massa a Kubica, za kterými se teprve umístil vítězný Hamilton.
Nedařilo se v tomto směru Rosbergovi a Heidfeldovi s patnáctým, respektive čtrnáctým časem a kupodivu i Sutil jezdící na nadějné čtvrté pozici, zajel až šestnácté nejlepší kolo, než ho stačil Kimi Raikkonen poslat do boxů předčasně.
01 K Raikkonen Ferrari 1:16.689 02 H Kovalainen McLaren 1:17.282 03 F Alonso Renault 1:17.869 04 F Massa Ferrari 1:17.886 05 R Kubica BMW 1:17.933 06 L Hamilton McLaren 1:18.510 07 S Vettel Toro Rosso 1:18.787 08 M Webber Red Bull 1:19.036 09 R Barrichello Honda 1:19.574 10 J Button Honda 1:19.582 11 T Glock Toyota 1:19.618 12 J Trulli Toyota 1:19.830 13 K Nakajima Williams 1:19.910 14 N Heidfeld BMW 1:20.251 15 N Rosberg Williams 1:21.270 16 A Sutil Force India 1:22.039 17 N Piquet Renault 1:31.187 18 G Fisichella Force India 1:32.849 19 S Bourdais Toro Rosso 1:41.150 20 D Coulthard Red Bull 1:42.112
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.