V dnešní hektické GP Monaka rychlost až tak zcela rozhodující nebyla. Hlavní měrou o vítězi rozhodla vyrovnanost. Z jezdců na stupních vítězů byl nejrychlejším Massa se čtvrtým nejlepším kolem, přitom vítěz Hamilton ztratil na rekordmana Raikkonena ve svém nejlepším kole celé dvě vteřiny.
Dnešní odpoledne bylo pro obhájce titulu jako začarované. Po prohraném souboji s Hamiltonem na startu se pro něj závod nevyvíjel vůbec dobře, když mu zpočátku chyběla potřebná rychlost, prostor a navíc se dopouštěl osudných chyb nejen on, ale i jeho tým. Až v samém závěru na beznadějné deváté pozici ukázal potenciál, který nevyužil, když získal časem 1:16,689 alespoň nejrychlejší kolo.
O půl vteřiny pomalejší byl Kovalainen a dalším kdo může litovat neproměněné šance je Alonso, jenž dokázal objet legendární Monte Carlo za dnešních těžkých podmínek s časem 1:17,869. První pětku obsadili pak ještě Massa a Kubica, za kterými se teprve umístil vítězný Hamilton.
Nedařilo se v tomto směru Rosbergovi a Heidfeldovi s patnáctým, respektive čtrnáctým časem a kupodivu i Sutil jezdící na nadějné čtvrté pozici, zajel až šestnácté nejlepší kolo, než ho stačil Kimi Raikkonen poslat do boxů předčasně.
01 K Raikkonen Ferrari 1:16.689 02 H Kovalainen McLaren 1:17.282 03 F Alonso Renault 1:17.869 04 F Massa Ferrari 1:17.886 05 R Kubica BMW 1:17.933 06 L Hamilton McLaren 1:18.510 07 S Vettel Toro Rosso 1:18.787 08 M Webber Red Bull 1:19.036 09 R Barrichello Honda 1:19.574 10 J Button Honda 1:19.582 11 T Glock Toyota 1:19.618 12 J Trulli Toyota 1:19.830 13 K Nakajima Williams 1:19.910 14 N Heidfeld BMW 1:20.251 15 N Rosberg Williams 1:21.270 16 A Sutil Force India 1:22.039 17 N Piquet Renault 1:31.187 18 G Fisichella Force India 1:32.849 19 S Bourdais Toro Rosso 1:41.150 20 D Coulthard Red Bull 1:42.112
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.