David Coulthard dnes rozbil svůj RBR04 na výjezdu z tunelu o svodidla, ale nejistota o příčinách pokračuje. Jezdecká chyba a nebo technické selhání. Ukáží více zřejmě až data.
37letý Skot se probojoval podruhé do Top10, ale při výjezdu z tunelu v rychlosti kolem 185 km/h dostal smyk a přední pravou stranou vozu prudce udeřil do svodidel.
„Já jsem v pořádku. Tohle místo je v Monaku na havárii asi to nejhorší, ale měl jsem štěstí a pokračoval jsem do únikové zóny," prohlásil pro televizní stanici ITV jezdec.
Byla to jezdecká chyba a nebo technická závada, tak zní otázka, ale ani sám jezdec nám vysvětlení nepodal.
„Musíme se podívat na data, ale když jsem dupl na brzdy, ztratil jsem kontrolu. V tom místě dráha klesá, je možné, že jsem zablokoval kola, ale když se to stane, trochu povolíte. Teď se nám to stává, neboť nebrzdíme motorem, ale překvapilo mne to, vše proběhlo hrozně rychle. Musíme se podívat na vůz a jeho zadní zavěšení. Náraz byl dost tvrdý."
Podobnou nehodu absolvoval před pěti roky Jenson Button, ale neměl takové štěstí, jeho BAR Honda narazil na dělící svodidla mezi dráhou a únikovou zónou.
Je otázka, jaká zjištění poskytne prohlídka vozu, neboť obě pravá zavěšení byla kontaktem se svodidly zničená…
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.