David Coulthard dnes rozbil svůj RBR04 na výjezdu z tunelu o svodidla, ale nejistota o příčinách pokračuje. Jezdecká chyba a nebo technické selhání. Ukáží více zřejmě až data.
37letý Skot se probojoval podruhé do Top10, ale při výjezdu z tunelu v rychlosti kolem 185 km/h dostal smyk a přední pravou stranou vozu prudce udeřil do svodidel.
„Já jsem v pořádku. Tohle místo je v Monaku na havárii asi to nejhorší, ale měl jsem štěstí a pokračoval jsem do únikové zóny," prohlásil pro televizní stanici ITV jezdec.
Byla to jezdecká chyba a nebo technická závada, tak zní otázka, ale ani sám jezdec nám vysvětlení nepodal.
„Musíme se podívat na data, ale když jsem dupl na brzdy, ztratil jsem kontrolu. V tom místě dráha klesá, je možné, že jsem zablokoval kola, ale když se to stane, trochu povolíte. Teď se nám to stává, neboť nebrzdíme motorem, ale překvapilo mne to, vše proběhlo hrozně rychle. Musíme se podívat na vůz a jeho zadní zavěšení. Náraz byl dost tvrdý."
Podobnou nehodu absolvoval před pěti roky Jenson Button, ale neměl takové štěstí, jeho BAR Honda narazil na dělící svodidla mezi dráhou a únikovou zónou.
Je otázka, jaká zjištění poskytne prohlídka vozu, neboť obě pravá zavěšení byla kontaktem se svodidly zničená…
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.