MONAKO – KVALIFIKACE; Další pole position v řadě vybojoval Massa, když o postavení na čele rozhodovaly tisíciny vteřiny. Raikkonen dostál slovu a byl výrazně rychlejší, výsledkem je rudá první řada. McLareny zatím až za italskými stroji, ale o nic pomalejší. Coulthard z rozbitého vozu vystoupil.
Na sluncem zalité dráze započal kvalifikační bitvu nejlépe Kovalainen, jehož čas následoval týmový kolega Hamilton a duo Ferrari Raikkonen a Massa. Mimo postupové pozice zůstali Bourdais, Piquet s efektním smykem při nájezdu do tunelu, Vettel, Sutil a Fisichella. Syn trojnásobného šampiona Nelsona Piqueta tak zůstal znovu za očekáváním, ale ani jeho kolegovi z Renaultu Alonsovi se příliš nedařilo, když zajel až 13. čas a o jednu pozici horší Heidfeld také nezářil. Naopak v Top10 se etablovali Rosberg a oba piloti Red Bull Racing. Vedení závodu informovalo, že bude vyšetřovat počínání Fisichelly a Barrichella, zřejmě kvůli blokování.
Ve druhé části si nejlepší piloti pořadí zcela přesně obrátili. Massa sundal 8 setin vteřiny z Kovalainenova času, za ním skončil Raikkonen, Hamilton a Kovalainen. Při druhém pokusu se Hamilton vklínil mezi v boxech stojící Ferrari a zahrozil Rosberg, jenž nepřekonal pouze Massu. V samém závěru tvrdě havaroval na výjezdu z tunelu Coulthard, jehož vůz narazil po smyku pravou přední stranou do svodidel a doklouzal přes únikovou zónu do pneumatik. Skot vystoupil z vozu v pořádku, ale o příčině lze zatím pouze spekulovat. Mohlo jí být prudké brždění, ale stejně tak porucha na brzdovém systému nebo zavěšení. Mimo postupu zůstali Glock, Button, Heidfeld, Nakajima a Barrichello.
Ve finálové části se díky rozbitému vozu postoupivšího Davida Coultharda představilo jen devět pilotů. Nejlepší čas nastavil hned v úvodu Kovalainen před Rosbergem, ale ihned postoupil na provizorní pole position ostře a svými tradičními kontrolovanými smyky jedoucí Hamilton. Raikkonen ale neponechal nic náhodě a zajel ještě o dvě desetiny rychleji. Za čtyřmi favorizovanými piloty z Ferrari a McLarenu se seřadili před posledním rozhodujícím výjezdem Alonso, Webber, Rosberg a Trulli. Dosud nepříliš rychlý Kubica přidal a nepřekonal pouze Raikkonena!
Zmíněný Fin v rozhodujícím kole srazil tři desetiny, ale i Hamilton byl velice rychlý a ztratil pouze 24 tisícin, rozhodnutí však přinesl průjezd letošního suveréna sobotních kvalifikací. Felipe Massa totiž překonal týmového kolegu o 28 tisícin. Čtvrtá pozice připadla Kovalainenovi, pátou řadu obsadili Kubica s Rosbergem, šestou Alonso a Trulli. Sedmá řada patří Webberovi a Coulthardovi s vozy Red Bull.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.