MONAKO – KVALIFIKACE; Další pole position v řadě vybojoval Massa, když o postavení na čele rozhodovaly tisíciny vteřiny. Raikkonen dostál slovu a byl výrazně rychlejší, výsledkem je rudá první řada. McLareny zatím až za italskými stroji, ale o nic pomalejší. Coulthard z rozbitého vozu vystoupil.
Na sluncem zalité dráze započal kvalifikační bitvu nejlépe Kovalainen, jehož čas následoval týmový kolega Hamilton a duo Ferrari Raikkonen a Massa. Mimo postupové pozice zůstali Bourdais, Piquet s efektním smykem při nájezdu do tunelu, Vettel, Sutil a Fisichella. Syn trojnásobného šampiona Nelsona Piqueta tak zůstal znovu za očekáváním, ale ani jeho kolegovi z Renaultu Alonsovi se příliš nedařilo, když zajel až 13. čas a o jednu pozici horší Heidfeld také nezářil. Naopak v Top10 se etablovali Rosberg a oba piloti Red Bull Racing. Vedení závodu informovalo, že bude vyšetřovat počínání Fisichelly a Barrichella, zřejmě kvůli blokování.
Ve druhé části si nejlepší piloti pořadí zcela přesně obrátili. Massa sundal 8 setin vteřiny z Kovalainenova času, za ním skončil Raikkonen, Hamilton a Kovalainen. Při druhém pokusu se Hamilton vklínil mezi v boxech stojící Ferrari a zahrozil Rosberg, jenž nepřekonal pouze Massu. V samém závěru tvrdě havaroval na výjezdu z tunelu Coulthard, jehož vůz narazil po smyku pravou přední stranou do svodidel a doklouzal přes únikovou zónu do pneumatik. Skot vystoupil z vozu v pořádku, ale o příčině lze zatím pouze spekulovat. Mohlo jí být prudké brždění, ale stejně tak porucha na brzdovém systému nebo zavěšení. Mimo postupu zůstali Glock, Button, Heidfeld, Nakajima a Barrichello.
Ve finálové části se díky rozbitému vozu postoupivšího Davida Coultharda představilo jen devět pilotů. Nejlepší čas nastavil hned v úvodu Kovalainen před Rosbergem, ale ihned postoupil na provizorní pole position ostře a svými tradičními kontrolovanými smyky jedoucí Hamilton. Raikkonen ale neponechal nic náhodě a zajel ještě o dvě desetiny rychleji. Za čtyřmi favorizovanými piloty z Ferrari a McLarenu se seřadili před posledním rozhodujícím výjezdem Alonso, Webber, Rosberg a Trulli. Dosud nepříliš rychlý Kubica přidal a nepřekonal pouze Raikkonena!
Zmíněný Fin v rozhodujícím kole srazil tři desetiny, ale i Hamilton byl velice rychlý a ztratil pouze 24 tisícin, rozhodnutí však přinesl průjezd letošního suveréna sobotních kvalifikací. Felipe Massa totiž překonal týmového kolegu o 28 tisícin. Čtvrtá pozice připadla Kovalainenovi, pátou řadu obsadili Kubica s Rosbergem, šestou Alonso a Trulli. Sedmá řada patří Webberovi a Coulthardovi s vozy Red Bull.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.