TURECKO – KVALIFIKACE; Felipe Massa startující za Ferrari prokázal, že mu pouštní okruh sedí a získal pro zítřejší závod nejvýhodnější startovní pozici. V první řadě ho doplní Kovalainen. Druhou řadu obsadí Hamilton a Raikkonen s téměř na tisícinu identickými časy.
Za slunečného počasí odstartoval dnešní kvalifikaci Fisichella, kterého postupně následovali další piloti. Po bankrotu Super Aguri došlo ke změně kvalifikačního systému a z první třetiny nepostupuje do dalších bojů pět jezdců. Nejlepší čas držel dlouho Hamilton, který ho zajel hned při prvním letmém kole a více na dráhu již nevyjel. To u Ferrari pneumatiky nešetřili a raději získávali další cenná data. Massa v samém závěru Brita překonal. Čtvrtým a pátým místem se blýskla Toyota. První černý nepostupový Petr zůstal nakonec v rukou Nakajimy, jenž se nevyvaroval chyby, ale hodiny zvládl bez úhony. Mimo postupu zůstal i Piquet, Bourdais, Fisichella a Sutil. Na svého zkušenějšího kolegu ztratil půl vteřiny!
V prostřední části kvalifikace zajel hned v úvodu nejlepší čas Alonso, kterého ale brzy překonal Raikkonen. Massa zajel s malou ztrátou druhý čas. Jeho vůz byl na dráze sice podstatně nervóznější, přesto v osmé zatáčce chyboval v dalším kole jeho rychlejší týmový kolega Raikkonen. V závěru se mezi obě Ferrari propracoval Kubica. Turecko se zatím vyvíjí velmi dobře pro tým Red Bull, neboť se Webber i Coulthard probojovali do poslední části. Ta naopak unikla Rosbergovi, Barrichellovi, Buttonovi, Vettelovi a Glockovi. Němce měly brzdit podle zatím neověřených informací technické problémy.
Posledních deset minut mělo přinést napínavý boj o pole position, hlavními favority byli už s natankovanými vozy pro závod jezdci Ferrari, McLarenu a pozorně sledovat bylo třeba i Kubicu z týmu BMW Sauber. Hamiltona postihl v těžké osmé zatáčce menší smyk, ale Brit situaci zvládl. I pro poslední pokus si přesto vybral tvrdší směs pneumatik. Kovalainen i Raikkonen a jeho kolega Massa vsadili na měkčí směs. Hamilton zajel druhý čas za Massou, ale Kovalainen byl na mezičasech rychlejší a překonal oba soupeře. Nicméně poslední slovo měl Massa, který kontroval a získal znovu první pozici. Čekalo se ještě na Kubicu a Raikkonena, jejichž časy stačily ale pouze na čtvrté a páté místo. Fina dost možná zbrzdil nepozorný Alonso vracející se do boxů. Šestý čas zajel rychlý Webber, jenž prostál většinu času v boxech. Ve čtvrté řadě se seřadí Alonso a Trulli, pátá zbyla pro Heidfelda a Coultharda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.