CEO Honda Racing Nick Fry čelí kritice fanoušků Super Aguri a odmítá, že by hodil soukromý japonský tým podporovaný Hondou přes palubu. Při tiskové konferenci se rozhodl reagovat na obvinění, která proti němu vznesli zakladatel a šéf zrušeného týmu Aguri Suzuki a Němec Franz Josef Weigl.
Suzuki se zlobil na Frye za to, že hovořil veřejně ve věci jeho týmu, přitom podporu Hondy měl sjednanou bývalý pilot s Tokiem, nikoliv s továrním týmem automobilky sídlícím v britském Brackley a reprezentovaným Fryem. Poslední možný zachránce Weigl šel ještě dál a prohlásil v rozhovoru pro německá média, že Super Aguri pohřbil Nick Fry, přitom potřebné finanční prostředky ležely na stole.
„Myslím si, že to bylo zcela nereálné," odpověděl Fry v reakci na tvrzení svých kritiků. „Realita je taková, že když se zabýváte možností vstupu do formule 1, musíte zvažovat okolnosti v krátkodobém, střednědobém i dlouhodobém hledisku. Myslím, že pan Mateschitz jednou řekl, že koupí stáje F1 teprve skutečné problémy začínají. Pro Super Aguri jsme hledali dlouhodobého partnera s dostatečnými zdroji. Jednou z možností, kterým jsme věřili, byla dohoda s Magma Group a dubajskou finanční skupinou DIC, ale k dohodě bohužel nedošlo."
Nick Fry také odmítl, že by zakázal vjezd kamionů Super Aguri do boxů v Turecku, pouze informoval šéfa formule 1 Ecclestonea o tom, že stáj závodit nebude. „Bernie učinil rozhodnutí, jakmile jsou věci jednou v paddocku, z logistického hlediska mohou překážet."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.