ŠPANĚLSKO – KVALIFIKACE; Dvojnásobný šampion formule 1 Fernando Alonso rozjásal desítky tisíc diváků na tribunách španělského okruhu ziskem pozice v první řadě. Nejlepšího času ale dosáhl Raikkonen. McLarenům patří až třetí řada, Honda zlepšení neprokázala a do poslední části se nekvalifikovala
I první díl dnešní kvalifikace přinesl tradičně horký závěr při boji o postup do druhé části. Zatímco si favorité příliš starosti dělat nemuseli, ze středu pole neměl svoji pozici jistou nikdo. Nejlepší čas nastavil Raikkonen, následoval Trulli a Alonso. Hamiltonovi patřila čtvrtá pozice a rychlý byl i Piquet ve druhém Renaultu. Od začátku bylo jasné, že dvě poslední místa obsadí piloti Super Aguri, sympatické bylo sledovat obrovskou radost, kterou před kamerami neskrýval Anthony Davidson. Nejenže po vleklých finančních potížích týmu vůbec startuje, ale dokázal porazit svého kolegu Sata. Černý petr nakonec zůstal v rukou Coultharda, jehož sužovaly pravděpodobně technické problémy. Spolu s ním nepostoupil ještě Vettel, Fisichella, Sutil a zmíněná dvojice soukromého japonského týmu. Zklamáním bylo vystoupení Vettela, jehož zastínil ve druhém voze Toro Rosso méně oslavovaný Bourdais. Francouz se v letmém kole s vozem nadřel, ale slavil úspěch.
Prostřední část přinesla Hamiltonovu chybu po mírném smyku, který však Brit bezpečně zvládl a ztratil jen minimum času. Ideální kolo si po jednotlivých sektorech mezi sebe rozdělili Massa, Kubica a Kovalainen. Celkový nejlepší čas však časomíra naměřila pilotovi Ferrari, na Hamiltona pak zbylo až sedmé postupové místo a poprvé v kariéře se do Top10 probojoval Piquet s Renaultem. Zlepšení francouzské stáje přineslo starosti Williamsu a Hondě. Rosbergovi se vůbec nedařilo a prohrál i s kolegou Nakajimou, Button podobně s Barrichellem. Glock opět nestačil na Trulliho a zatímco Ital patřil od začátku kvalifikace mezi nejrychlejší, Němec se na poslední chvíli kvalifikoval do druhé části, která byla i konečnou.
Závěrečných deset minut přineslo dvě letmá rozhodující kola. Nejlépe se v prvním dařilo Massovi, rychlý byl i Hamilton, Alonso a Raikkonen. Za očekáváním zůstal Kovalainen, jenž se zařadil za oba jezdce BMW Sauber. Závěr pak přinesl velké překvapení, Hamilton zlepšení nedosáhl, Massa svůj čas zlepšil jen mírně a pozornost všech na sebe strhl domácí Alonso, který zajel absolutně nejlepší čas. Následoval Raikkonen, který si útok načasoval podobně dobře jako dvojnásobný šampion v Renaultu a získal pole position pro zítřejší závod. Druhá řada patří Massovi a Kubicovi. Až páté a šesté místo získali piloti McLarenu. Alonsův úspěch přinesl obrovskou radost mechaniků jeho stáje a zadostiučinění samotnému pilotovi, jenž porazil jezdce McLarenu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.