ŠPANĚLSKO – KVALIFIKACE; Dvojnásobný šampion formule 1 Fernando Alonso rozjásal desítky tisíc diváků na tribunách španělského okruhu ziskem pozice v první řadě. Nejlepšího času ale dosáhl Raikkonen. McLarenům patří až třetí řada, Honda zlepšení neprokázala a do poslední části se nekvalifikovala
I první díl dnešní kvalifikace přinesl tradičně horký závěr při boji o postup do druhé části. Zatímco si favorité příliš starosti dělat nemuseli, ze středu pole neměl svoji pozici jistou nikdo. Nejlepší čas nastavil Raikkonen, následoval Trulli a Alonso. Hamiltonovi patřila čtvrtá pozice a rychlý byl i Piquet ve druhém Renaultu. Od začátku bylo jasné, že dvě poslední místa obsadí piloti Super Aguri, sympatické bylo sledovat obrovskou radost, kterou před kamerami neskrýval Anthony Davidson. Nejenže po vleklých finančních potížích týmu vůbec startuje, ale dokázal porazit svého kolegu Sata. Černý petr nakonec zůstal v rukou Coultharda, jehož sužovaly pravděpodobně technické problémy. Spolu s ním nepostoupil ještě Vettel, Fisichella, Sutil a zmíněná dvojice soukromého japonského týmu. Zklamáním bylo vystoupení Vettela, jehož zastínil ve druhém voze Toro Rosso méně oslavovaný Bourdais. Francouz se v letmém kole s vozem nadřel, ale slavil úspěch.
Prostřední část přinesla Hamiltonovu chybu po mírném smyku, který však Brit bezpečně zvládl a ztratil jen minimum času. Ideální kolo si po jednotlivých sektorech mezi sebe rozdělili Massa, Kubica a Kovalainen. Celkový nejlepší čas však časomíra naměřila pilotovi Ferrari, na Hamiltona pak zbylo až sedmé postupové místo a poprvé v kariéře se do Top10 probojoval Piquet s Renaultem. Zlepšení francouzské stáje přineslo starosti Williamsu a Hondě. Rosbergovi se vůbec nedařilo a prohrál i s kolegou Nakajimou, Button podobně s Barrichellem. Glock opět nestačil na Trulliho a zatímco Ital patřil od začátku kvalifikace mezi nejrychlejší, Němec se na poslední chvíli kvalifikoval do druhé části, která byla i konečnou.
Závěrečných deset minut přineslo dvě letmá rozhodující kola. Nejlépe se v prvním dařilo Massovi, rychlý byl i Hamilton, Alonso a Raikkonen. Za očekáváním zůstal Kovalainen, jenž se zařadil za oba jezdce BMW Sauber. Závěr pak přinesl velké překvapení, Hamilton zlepšení nedosáhl, Massa svůj čas zlepšil jen mírně a pozornost všech na sebe strhl domácí Alonso, který zajel absolutně nejlepší čas. Následoval Raikkonen, který si útok načasoval podobně dobře jako dvojnásobný šampion v Renaultu a získal pole position pro zítřejší závod. Druhá řada patří Massovi a Kubicovi. Až páté a šesté místo získali piloti McLarenu. Alonsův úspěch přinesl obrovskou radost mechaniků jeho stáje a zadostiučinění samotnému pilotovi, jenž porazil jezdce McLarenu.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.