Začátkem týdne se objevily spekulace o tom, že z konstrukčního oddělení slavného italského týmu opět někdo vynáší interní a tajné informace. Tiskový mluvčí situaci ale nezveličuje, potvrdil přitom, že nový nos s dírou budou mít oba vozy zřejmě už ve Španělsku.
Už před koncem roku 2007 se objevily v časopise Autosprint skicy revolučního otvoru v přídi monopostu Ferrari. Vědělo se tedy, že Ferrari na něčem pracuje, ale až testy tento týden ukázaly, že skicy měly reálný základ a okamžitě se začalo spekulovat, že zdiskreditovaný a vyhozený Nigel Stepney byl nahrazen někým jiným.
Zatímco šéfkonstruktér Aldo Costa hovořil o několika málo lidech, kteří byli do přípravy novinky zasvěceni, tiskový mluvčí Luca Colajanni trvá na tom, že šlo o bezmála sto lidí.
„Podobným případům nemůžete nikdy zcela zabránit," uvedl k úniku informací Colajanni. „Špatné umístění otvoru na zveřejněných skicách však svědčí o tom, že byl zdroj informován jen velmi povrchně a o skutečném principu a funkci nevěděl."
Nový nos prošel předepsanými testy a ve Ferrari se zatím počítá s jeho nasazením už v dalším závodě ve španělské Barceloně...
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.