Monopolní výrobce pneumatik pro vozy formule 1 mírní obavy pilotů, kteří upozorňují na skutečnost, že se sliky pro rok 2009 příliš pomalu zahřívají. Po vyjetí z boxů je zatím podle nich rozdíl v rychlostech vozů na dráze příliš velký, což může vést ke zbytečným kolizím.
Spolu s návratem k hladkým pneumatikám bude zakázáno předehřívání pneumatik, pomalý nárůst provozní teploty dělá vrásky na čele prezidentovi asociace jezdců Pedro de la Rosovi stejně jako Rosbergovi, Coulthardovi i sedminásobnému šampionovi F1 Schumacherovi.
Technický manažer japonského výrobce pneumatik Tetsuro Kobayashi však uvedl, že v přípravě pneumatik udělali během poslední doby výrazný posun kupředu. „S výkonem hladkých pneumatik při skončených testech jsme spokojeni. Připravili jsme tři různé směsi a odvedlo se s nimi a týmy hodně práce."
Získaná data budou dále studována a ovlivní přípravu dalších pneumatik, které budou testována až v červenci v Jerezu. „Jezdci mají více zkušeností a umí si představit, jak by mohla vypadat jízda v roce 2009 s hladkými pneumatikami a nižším přítlakem."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.