Letošní výsledky japonské stáje jsou nesporně velkým překvapením nejen pro odbornou veřejnost, ale i pro samotné startovní pole současné formule 1. Pilot Jarno Trulli je velmi spokojen a je rád, že se vývoj a práce týmu ubírá takovým směrem, jaký v minulých letech navrhoval. Leč neúspěšně.
„Jsem přesvědčen, že lidi v našem týmu už poznali, co jsme dělali špatně. Musím říci, že se nyní ubíráme směrem, který jsem vždy chtěl. Auto je závod od závodu rychlejší a konkurenceschopnější,“ uvedl spokojený Ital.
Loňský rok byl pro Toyotu krizovým, vůz byl pomalý a těžko ovladatelný. Letos mají jezdci o mnoho větší prostor pro vyvážení a přípravu vozu TF108 dle charakteristiky konkrétní závodní dráhy.
Trulli ocenil i příchod nové posily Franka Dernieho, který dříve působil u Lotusu, Benettonu, Arrowsu a Williamsu. „Frank nám svým příchodem hodně pomohl, ale změna není přirozeně dílem jediného člověka. Má obrovské zkušenosti a osobně se mi s ním velmi dobře spolupracuje, neboť máme stejné názory na vývoj a přípravu vozu i způsob práce,“ pochvaluje si Trulli.
Je otázkou, zda Jarno Trulli nemířil kritikou dřívější přípravy na politický vliv svého bývalého týmového kolegy Ralfa Schumachera, jemuž vedení stáje z Kolína nad Rýnem loni jeho velmi lukrativní a výsledky nepodloženou smlouvu již neprodloužil…
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.