Letošní výsledky japonské stáje jsou nesporně velkým překvapením nejen pro odbornou veřejnost, ale i pro samotné startovní pole současné formule 1. Pilot Jarno Trulli je velmi spokojen a je rád, že se vývoj a práce týmu ubírá takovým směrem, jaký v minulých letech navrhoval. Leč neúspěšně.
„Jsem přesvědčen, že lidi v našem týmu už poznali, co jsme dělali špatně. Musím říci, že se nyní ubíráme směrem, který jsem vždy chtěl. Auto je závod od závodu rychlejší a konkurenceschopnější,“ uvedl spokojený Ital.
Loňský rok byl pro Toyotu krizovým, vůz byl pomalý a těžko ovladatelný. Letos mají jezdci o mnoho větší prostor pro vyvážení a přípravu vozu TF108 dle charakteristiky konkrétní závodní dráhy.
Trulli ocenil i příchod nové posily Franka Dernieho, který dříve působil u Lotusu, Benettonu, Arrowsu a Williamsu. „Frank nám svým příchodem hodně pomohl, ale změna není přirozeně dílem jediného člověka. Má obrovské zkušenosti a osobně se mi s ním velmi dobře spolupracuje, neboť máme stejné názory na vývoj a přípravu vozu i způsob práce,“ pochvaluje si Trulli.
Je otázkou, zda Jarno Trulli nemířil kritikou dřívější přípravy na politický vliv svého bývalého týmového kolegy Ralfa Schumachera, jemuž vedení stáje z Kolína nad Rýnem loni jeho velmi lukrativní a výsledky nepodloženou smlouvu již neprodloužil…
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.