BAHRAJN – KVALIFIKACE; Favoritem kvalifikace byl sice Massa, ale z nejlepší pozice odstartuje zaslouženě Kubica s vozem BMW Sauber. Pro jezdce i tým se jedná o premiéru. Druhá řada patří Hamiltonovi a Raikkonenovi. Alonso splnil povinnost, ale v Top10 nestačil ani na Buttona s Hondou.
První díl kvalifikačního měření rozjel Piquet v Renaultu, jenž si dlouho držel nejlepší pozici. Až Trulli před polovinou vyhrazeného času sesadil Brazilce z čela tabulky. Nicméně ani pilotovi Toyoty nevydrželo u jména číslo 1 dlouho, neboť ho překonalo duo McLarenu v pořadí Hamilton a Kovalainen, za něž se zařadil Alonso. Šest minut před koncem první třetiny kvalifikace nezvládl Sato smyk v poslední zatáčce okruhu a po nárazu do bariéry svoje dnešní účinkování s nejhorším naměřeným časem ukončil. Po žlutých vlajkách posléze pořadatelé vyvěsili červené. Nejlepší čas nakonec zajel Massa s Ferrari, který překonal Hamiltona o 8 desetin vteřiny, nicméně pod žlutými vlajkami a je otázkou, jak bude reagovat vedení závodu. Před červenými vlajkami nezajel měřené kolo pouze Fisichella, který si tak situaci řádně zkomplikoval. O postup do Q2 musel v závěru bojovat i v předcházejících závodech velmi rychlý Vettel, jenž překvapivě dnes nestačil na týmového kolegu Bourdaise a stěžoval si na špatný tlak v zadních pneumatikách. Francouzovi se podařilo získat 16. místo a postoupil do další části. Stejného úspěchu nedosáhli Coulthard, Fisichella, Vettel, Sutil, Davidson a Sato.
Druhá část kvalifikace se odehrávala dlouhou dobu pouze v boxech, až dvanáct minut před koncem se pustilo šestnáct monopostů do souboje s časomírou. Hamiltonovi se podařilo vklínit mezi suverénně nejrychlejšího Massu a Raikkonena, ale odsunul ho posléze ještě Kovalainen, Kubica a Heidfeld. Poslední rychlá kola rozhodla o tom, že mimo postupovou desítku nejrychlejších zůstali Webber, Barrichello, Glock, Piquet, Bourdais a Nakajima.
Do rozhodující závěrečné části dnešní odpolední kvalifikace nastupoval jako největší favorit Felipe Massa, ale dá se předpokládat, že bude hrát velkou roli množství paliva v závislosti na zítřejší strategii pro závod. Už podle první sady měřených kol se zdálo, že o pole position bude bojovat nikoliv se svým týmovým kolegou Raikkonenem (5. čas) či jezdci McLarenu (3. a 4. čas), ale s Kubicou, jenž ztrácel pouhých 11 tisícin vteřiny! Hamilton v posledním měřeném kole zatáhl a získal nejlepší čas, nicméně ani to na pole position nestačilo, neboť ho překonal o celé dvě desetiny vteřiny létající Kubica. S napětím se čekalo na průjezd Massy, jenž byl sice v posledním mezičase rychlejší, ale ztráta z úvodu kola už byla příliš velká.
Robert Kubica získal zaslouženě své první pole position kariéry jezdce formule 1 a monopost BMW Sauber stojí poprvé na nejvýhodnějším místě startovního roštu. Vyrovnanost na čele potvrzuje promíchané postavení jezdců tří nejlepších týmů v prvních třech řadách. Čtvrtá řada patří dvojici Trulli – Rosberg, jež bojovala ve vlastní lize a podobně tomu bylo i mezi Buttonem a Alonsem, kteří se postaví do řady páté. V případě Buttona se však jedná o velký úspěch, neboť se téměř po roce vrátil mezi deset nejrychlejších.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.