BAHRAJN – KVALIFIKACE; Favoritem kvalifikace byl sice Massa, ale z nejlepší pozice odstartuje zaslouženě Kubica s vozem BMW Sauber. Pro jezdce i tým se jedná o premiéru. Druhá řada patří Hamiltonovi a Raikkonenovi. Alonso splnil povinnost, ale v Top10 nestačil ani na Buttona s Hondou.
První díl kvalifikačního měření rozjel Piquet v Renaultu, jenž si dlouho držel nejlepší pozici. Až Trulli před polovinou vyhrazeného času sesadil Brazilce z čela tabulky. Nicméně ani pilotovi Toyoty nevydrželo u jména číslo 1 dlouho, neboť ho překonalo duo McLarenu v pořadí Hamilton a Kovalainen, za něž se zařadil Alonso. Šest minut před koncem první třetiny kvalifikace nezvládl Sato smyk v poslední zatáčce okruhu a po nárazu do bariéry svoje dnešní účinkování s nejhorším naměřeným časem ukončil. Po žlutých vlajkách posléze pořadatelé vyvěsili červené. Nejlepší čas nakonec zajel Massa s Ferrari, který překonal Hamiltona o 8 desetin vteřiny, nicméně pod žlutými vlajkami a je otázkou, jak bude reagovat vedení závodu. Před červenými vlajkami nezajel měřené kolo pouze Fisichella, který si tak situaci řádně zkomplikoval. O postup do Q2 musel v závěru bojovat i v předcházejících závodech velmi rychlý Vettel, jenž překvapivě dnes nestačil na týmového kolegu Bourdaise a stěžoval si na špatný tlak v zadních pneumatikách. Francouzovi se podařilo získat 16. místo a postoupil do další části. Stejného úspěchu nedosáhli Coulthard, Fisichella, Vettel, Sutil, Davidson a Sato.
Druhá část kvalifikace se odehrávala dlouhou dobu pouze v boxech, až dvanáct minut před koncem se pustilo šestnáct monopostů do souboje s časomírou. Hamiltonovi se podařilo vklínit mezi suverénně nejrychlejšího Massu a Raikkonena, ale odsunul ho posléze ještě Kovalainen, Kubica a Heidfeld. Poslední rychlá kola rozhodla o tom, že mimo postupovou desítku nejrychlejších zůstali Webber, Barrichello, Glock, Piquet, Bourdais a Nakajima.
Do rozhodující závěrečné části dnešní odpolední kvalifikace nastupoval jako největší favorit Felipe Massa, ale dá se předpokládat, že bude hrát velkou roli množství paliva v závislosti na zítřejší strategii pro závod. Už podle první sady měřených kol se zdálo, že o pole position bude bojovat nikoliv se svým týmovým kolegou Raikkonenem (5. čas) či jezdci McLarenu (3. a 4. čas), ale s Kubicou, jenž ztrácel pouhých 11 tisícin vteřiny! Hamilton v posledním měřeném kole zatáhl a získal nejlepší čas, nicméně ani to na pole position nestačilo, neboť ho překonal o celé dvě desetiny vteřiny létající Kubica. S napětím se čekalo na průjezd Massy, jenž byl sice v posledním mezičase rychlejší, ale ztráta z úvodu kola už byla příliš velká.
Robert Kubica získal zaslouženě své první pole position kariéry jezdce formule 1 a monopost BMW Sauber stojí poprvé na nejvýhodnějším místě startovního roštu. Vyrovnanost na čele potvrzuje promíchané postavení jezdců tří nejlepších týmů v prvních třech řadách. Čtvrtá řada patří dvojici Trulli – Rosberg, jež bojovala ve vlastní lize a podobně tomu bylo i mezi Buttonem a Alonsem, kteří se postaví do řady páté. V případě Buttona se však jedná o velký úspěch, neboť se téměř po roce vrátil mezi deset nejrychlejších.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.