BAHRAJN – KVALIFIKACE; Favoritem kvalifikace byl sice Massa, ale z nejlepší pozice odstartuje zaslouženě Kubica s vozem BMW Sauber. Pro jezdce i tým se jedná o premiéru. Druhá řada patří Hamiltonovi a Raikkonenovi. Alonso splnil povinnost, ale v Top10 nestačil ani na Buttona s Hondou.
První díl kvalifikačního měření rozjel Piquet v Renaultu, jenž si dlouho držel nejlepší pozici. Až Trulli před polovinou vyhrazeného času sesadil Brazilce z čela tabulky. Nicméně ani pilotovi Toyoty nevydrželo u jména číslo 1 dlouho, neboť ho překonalo duo McLarenu v pořadí Hamilton a Kovalainen, za něž se zařadil Alonso. Šest minut před koncem první třetiny kvalifikace nezvládl Sato smyk v poslední zatáčce okruhu a po nárazu do bariéry svoje dnešní účinkování s nejhorším naměřeným časem ukončil. Po žlutých vlajkách posléze pořadatelé vyvěsili červené. Nejlepší čas nakonec zajel Massa s Ferrari, který překonal Hamiltona o 8 desetin vteřiny, nicméně pod žlutými vlajkami a je otázkou, jak bude reagovat vedení závodu. Před červenými vlajkami nezajel měřené kolo pouze Fisichella, který si tak situaci řádně zkomplikoval. O postup do Q2 musel v závěru bojovat i v předcházejících závodech velmi rychlý Vettel, jenž překvapivě dnes nestačil na týmového kolegu Bourdaise a stěžoval si na špatný tlak v zadních pneumatikách. Francouzovi se podařilo získat 16. místo a postoupil do další části. Stejného úspěchu nedosáhli Coulthard, Fisichella, Vettel, Sutil, Davidson a Sato.
Druhá část kvalifikace se odehrávala dlouhou dobu pouze v boxech, až dvanáct minut před koncem se pustilo šestnáct monopostů do souboje s časomírou. Hamiltonovi se podařilo vklínit mezi suverénně nejrychlejšího Massu a Raikkonena, ale odsunul ho posléze ještě Kovalainen, Kubica a Heidfeld. Poslední rychlá kola rozhodla o tom, že mimo postupovou desítku nejrychlejších zůstali Webber, Barrichello, Glock, Piquet, Bourdais a Nakajima.
Do rozhodující závěrečné části dnešní odpolední kvalifikace nastupoval jako největší favorit Felipe Massa, ale dá se předpokládat, že bude hrát velkou roli množství paliva v závislosti na zítřejší strategii pro závod. Už podle první sady měřených kol se zdálo, že o pole position bude bojovat nikoliv se svým týmovým kolegou Raikkonenem (5. čas) či jezdci McLarenu (3. a 4. čas), ale s Kubicou, jenž ztrácel pouhých 11 tisícin vteřiny! Hamilton v posledním měřeném kole zatáhl a získal nejlepší čas, nicméně ani to na pole position nestačilo, neboť ho překonal o celé dvě desetiny vteřiny létající Kubica. S napětím se čekalo na průjezd Massy, jenž byl sice v posledním mezičase rychlejší, ale ztráta z úvodu kola už byla příliš velká.
Robert Kubica získal zaslouženě své první pole position kariéry jezdce formule 1 a monopost BMW Sauber stojí poprvé na nejvýhodnějším místě startovního roštu. Vyrovnanost na čele potvrzuje promíchané postavení jezdců tří nejlepších týmů v prvních třech řadách. Čtvrtá řada patří dvojici Trulli – Rosberg, jež bojovala ve vlastní lize a podobně tomu bylo i mezi Buttonem a Alonsem, kteří se postaví do řady páté. V případě Buttona se však jedná o velký úspěch, neboť se téměř po roce vrátil mezi deset nejrychlejších.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.