AUSTRÁLIE – KVALIFIKACE; Lewis Hamilton z týmu McLaren Mercedes vykročil do prvního závodu nejlépe, duel o pole position však svedl nečekaně s pilotem BMW Sauberu Kubicou. Obhájce Raikkonena zastavily technické problémy, Massa zůstal za očekáváním a Alonso nedokázal do finále ani postoupit.
První a časově nejdelší část australské kvalifikace přinesla dramatické chvíle favorizovanému Raikkonenovi, jehož Ferrari postihly technické problémy a do boxů musel být se zhasnutým motorem dotlačen mechaniky. Následná žlutá fáze a nemožnost předjíždět zkomplikovala situaci jezdcům bojujícím o postup do Q2. Zatímco nejlepšího času dosáhl Kovalainen s McLarenem, nepostoupil Fisichella, Bourdais, Piquet, Sutil, Sato a Davidson.
Druhá část kvalifikace se nesla ve znamení nervózních pohledů ke garážím obhájce titulu, ale rudý monopost s číslem 1 se už na dráze pravděpodobně pro potíže s palivovým systémem neobjevil. V pátek velmi rychlý domácí hrdina Webber chyboval při brždění, následkem čehož skončil jeho monopost Red Bull v kačírku. Nejlepšího času dosáhl tentokrát pro změnu další pilot McLarenu Hamilton. Ani jezdecké umění Alonsa nepomohlo Renaultu, neboť dvojnásobný šampion na postup nestačil. Mezi končícími jezdci ho doplnili oba piloti Hondy Button s Barrichellem, Nakajima z Williamsu a zmínění Webber s Raikkonenem.
Finálová, závěrečná a proti loňskému roku zkrácená Q3 přinesla poněkud nečekané vyvrcholení. Před přezutím pneumatik a finálovými letmými koly se do pozice favoritů na pole position pasovali dle očekávání Hamilton z McLarenu a Massa startující za Ferrari. Do duelu o pole position však zasáhl nečekaně místo Brazilce Kubica z týmu BMW Sauber. Polák prokázal velkou touhu po úspěchu a měl nakročeno k prvnímu pole position ve formuli 1. I přes výlet mimo dráhu postoupil na provizorní první startovní pozici, ale loňský vicemistr neponechal nic náhodě a do zítřejšího závodu odstartuje z nejvýhodnější pozice. Druhou řadu obsadí jeho týmový kolega Kovalainen s Massou. Další pozice patří Heidfeldovi s Trullim, Rosbergovi s Coulthardem a Top 10 uzavírá Glock s Vettelem. Lze předpokládat, že kvalifikační výsledky do jisté míry ovlivnila strategie s palivem pro závod, jenž startuje zítra v 5:30 našeho času.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.