Tovární tým japonské automobilky vstupuje do prvního závodu pod novým šéfem Ross Brawnem, s novým monopostem RA108, ale zkušenou dvojicí pilotů Jensonem Buttonem a Rubensem Barrichellem. Zázraky sice nikdo po předsezonních testech nečeká, ale i Honda sama předpokládá výkonnostní posun vpřed.
5,3 kilometru dlouhý městský okruh se nachází téměř v centru Melbourne a jedná se o náročnou dráhu. Charakteristickým znakem jsou nerovnosti, špatná přilnavost pneumatik a vyšší opotřebení brzd. Na plný plyn se jede asi 69% času.
Ross Brawn Těším se na první závod v barvách Hondy. Máme v týmu talentované lidi, jejichž schopnosti jsou dostatečné k tomu, abychom byli v F1 úspěšní. Přesto musíme nyní zlepšit náš výkon a prvním cílem je zlepšování RA108 každým závodem. Od jeho debutu v lednu jsme ho zlepšili. Prakticky všechny mechanické i aerodynamické díly byly aktualizovány a při testu vozu pro Melbourne jsme viděli několik pozitivních změn.
Jenson Button RA108 je po stránce jízdních vlastností velmi dobrý a dává nám prostor pro další vývoj. Chybí mu sice rychlost, ale v každém testu jsme se lepšili a jsem si jistý, že tempo vývoje udržíme po celý rok. Stejně jako jiní jezdci jsem testoval nový vůz, ale také jsem se věnoval zlepšení mé fyzické kondice a jsem v lepší formě, než jsem byl kdy předtím.
Rubens Barrichello Střed pole je letos velmi vyrovnaný, předpokládám zajímavé souboje. Je těžké odhadnout, kde v Melbourne budeme, musíme si počkat a uvidíme. Co se týče zákazu elektronických pomůcek, jsem jako dítě co má novou hračku. Bez kontroly trakce jsem však jezdil v devadesátých letech, takže mi přizpůsobení netrvalo dlouho. Přinese to nové výzvy, zvláště na mokru, ale už se na ně moc těším.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.