Sebastien Bourdais se připravuje s týmem Toro Rosso na svůj debut ve formuli 1. Sympatické na přístupu exšampiona Champ Car je fakt, že zbytečně nehýří sebevědomím a je ochoten přiznat svoje slabiny.
Zdá se, že se Francouz potýká s podobným problémem, jako ceněný a v závodním kokpitu přesto nepříliš úspěšný Alex Wurz. Podobně jako v případě Rakušana, je problémem kvalifikace, která je však základním kamenem pro dobrý výsledek.
„Uvědomuji si, že v kvalifikaci musím být rychlý, to je ale v tuto chvíli moje největší slabina. Na dlouhých stintech simulujících závod je vše ok a jsem konkurenceschopný, ale v jednom okruhu mi stále potřebná rychlost chybí,“ přiznává Bourdais a možnou příčinu vidí i v jiném systému kvalifikace, než na který byl v zámoří zvyklý.
S blížícím se startem v Austrálii končí čas na učení, teď už půjde o kariéru, přesto Sebastien není příliš nervózní, neboť už umí svoje emoce ovládat. „Snažím se jezdit co možná nejrychleji a přitom si to užívat. Jsem v prostředí závodních okruhů už dlouho, přirozeně, musím se toho hodně naučit a poznat, ale necítím se jako úplný nováček a příliš mne můj blížící se debut neznervózňuje.“
Stáj nasadí upravené loňské vozy a doufá, že se jí díky spolehlivosti podaří využít možného zaváhání soupeřů. Bourdais soudí, že právě tohle může být správným strategickým tahem, navíc dostali konstruktéři více času na přípravu konkurenceschopného vozu pro letošní sezonu.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.