Sebastien Bourdais se připravuje s týmem Toro Rosso na svůj debut ve formuli 1. Sympatické na přístupu exšampiona Champ Car je fakt, že zbytečně nehýří sebevědomím a je ochoten přiznat svoje slabiny.
Zdá se, že se Francouz potýká s podobným problémem, jako ceněný a v závodním kokpitu přesto nepříliš úspěšný Alex Wurz. Podobně jako v případě Rakušana, je problémem kvalifikace, která je však základním kamenem pro dobrý výsledek.
„Uvědomuji si, že v kvalifikaci musím být rychlý, to je ale v tuto chvíli moje největší slabina. Na dlouhých stintech simulujících závod je vše ok a jsem konkurenceschopný, ale v jednom okruhu mi stále potřebná rychlost chybí,“ přiznává Bourdais a možnou příčinu vidí i v jiném systému kvalifikace, než na který byl v zámoří zvyklý.
S blížícím se startem v Austrálii končí čas na učení, teď už půjde o kariéru, přesto Sebastien není příliš nervózní, neboť už umí svoje emoce ovládat. „Snažím se jezdit co možná nejrychleji a přitom si to užívat. Jsem v prostředí závodních okruhů už dlouho, přirozeně, musím se toho hodně naučit a poznat, ale necítím se jako úplný nováček a příliš mne můj blížící se debut neznervózňuje.“
Stáj nasadí upravené loňské vozy a doufá, že se jí díky spolehlivosti podaří využít možného zaváhání soupeřů. Bourdais soudí, že právě tohle může být správným strategickým tahem, navíc dostali konstruktéři více času na přípravu konkurenceschopného vozu pro letošní sezonu.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.