Sebastien Bourdais se připravuje s týmem Toro Rosso na svůj debut ve formuli 1. Sympatické na přístupu exšampiona Champ Car je fakt, že zbytečně nehýří sebevědomím a je ochoten přiznat svoje slabiny.
Zdá se, že se Francouz potýká s podobným problémem, jako ceněný a v závodním kokpitu přesto nepříliš úspěšný Alex Wurz. Podobně jako v případě Rakušana, je problémem kvalifikace, která je však základním kamenem pro dobrý výsledek.
„Uvědomuji si, že v kvalifikaci musím být rychlý, to je ale v tuto chvíli moje největší slabina. Na dlouhých stintech simulujících závod je vše ok a jsem konkurenceschopný, ale v jednom okruhu mi stále potřebná rychlost chybí,“ přiznává Bourdais a možnou příčinu vidí i v jiném systému kvalifikace, než na který byl v zámoří zvyklý.
S blížícím se startem v Austrálii končí čas na učení, teď už půjde o kariéru, přesto Sebastien není příliš nervózní, neboť už umí svoje emoce ovládat. „Snažím se jezdit co možná nejrychleji a přitom si to užívat. Jsem v prostředí závodních okruhů už dlouho, přirozeně, musím se toho hodně naučit a poznat, ale necítím se jako úplný nováček a příliš mne můj blížící se debut neznervózňuje.“
Stáj nasadí upravené loňské vozy a doufá, že se jí díky spolehlivosti podaří využít možného zaváhání soupeřů. Bourdais soudí, že právě tohle může být správným strategickým tahem, navíc dostali konstruktéři více času na přípravu konkurenceschopného vozu pro letošní sezonu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.