BARCELONA – 3. DEN; Pilot Toyoty Jarno Trulli zajel nejlepší čas nejen dnešního dne, ale tohoto týdne vůbec. S ohledem na skutečnost, že Toyotám patřily dosud nejlépe příčky kolem přelomu první a druhé desítky, je nadmíru pravdivé tvrzení, že časy z testů nejsou vůbec směrodatné.
Trulli zlepšil včerejší Hamiltonovo maximum o čtyři desetiny a pokud bychom skutečně odhlédli od dosavadních průměrných výkonů červenobílých monopostů, odjíždí do Austrálie v roli favorita. Nicméně Glockovi ve druhém voze patřil až jedenáctý nejlepší čas.
Druhý nejlepší výkon dne předvedl už zotavený Coulthard, týmový kolega Webber si zajistil pátý čas. I dnes byl mezi nejrychlejšími Rosberg s Williamsem díky třetímu místu těsně před Kovalainenem.
V prvních dvou dnech nevýrazný Piquet zastavil časomíru ve svém nejlepším kole na čase proti Trullimu o šest desetin horším, což ale stačilo na šesté místo, když překonal i exšampiona Alonsa ve druhém voze francouzské stáje. Závěr desítky patřil Nakajimovi a favoritům šampionátu Raikkonenovi a Hamiltonovi.
Ani dnes nepřekvapilo BMW Sauber a dvě poslední místa tabulky patří znovu Hondám, nejpomalejším jezdcem byl testman Wurz. Super Aguri se přes přítomnost v boxech do akce nakonec vůbec nezapojilo a i dnes testovalo Toro Rosso pouze s jediným vozem.
Na zpočátku sluncem zahřáté dráze se tedy představilo pouze devatenáct monopostů a rekordmanem co do počtu ujetých okruhů byl Alonso (128 kol) těsně před Nakajimou (124 kol).
Společné testy před startem letošní sezony definitivně skončily. Stáje se nyní pustí do posledních příprav a kompletace vozů včetně posledních aerodynamických novinek. Na základě našeho zpravodajství si jistě každý z nás vytvořil vlastní obrázek o konkurenceschopnosti toho kterého týmu a jezdce.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.