Od bývalého technického ředitele Ferrari Ross Brawna se čeká zázrak. Nový šéf týmu Honda čekal se svými soudy a poznával nové prostředí, vybavení, vztahy, procesy. Už má ale plán a ví, kde jsou rezervy, jež zřejmě přispěly k tomu, že je Honda na kolenou.
„80 procent týmu je na velmi vysoké úrovni, ale taky je tu 20 procent, kde to dobré není, kde jsou rezervy a kde mohu uplatnit svoje zkušenosti a vliv. Podle mého názoru je příčinou potíží špatná efektivita spolupráce uvnitř týmu.“
Brawn nastavil tříletý plán, na konci kterého by chtěl, aby jeho jezdci bojovali o vítězství a tituly. Nejprve je nutné poznat co vyžaduje změnu, pak ji provést a nakonec sbírat ovoce tvrdého úsilí a intenzívní práce.
Dá se předpokládat dle současných výkonů nového vozu RA108, že v letošním roce nebude situace diametrálně odlišná od té loňské, ale rok 2009 by měl být zlomem.
„Bude to rok nových pravidel, bílý list. Špičkové týmy znovu postaví kvalitní vozy, dnes není úspěšný vůz dílem náhody, ale výsledkem správného a intenzivního vývoje. Rok 2009 ale cítím jako naši velkou šanci.“
První změnou, kterou Angličan provedl, byla úprava komunikace mezi týmem v britském Brackley a japonskou základnou v Tochigi, která nefungovala optimálně a Brackley víceméně čekalo, co v Japonsku vymyslí.
„Za spolupráci obou částí jsou nyní odpovědní Lee Ress a Jacky Eackelaert. Angažuje se zde i technický ředitel Shuhei Nakamoto. Cílem je integrace a úzká spolupráce.“
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.