Italský pilot Vitantonio Liuzzi si užíval až do poloviny loňského roku podpory společnosti Red Bull, ale jeho kariéra ve formuli 1 nabrala opačného směru. Místo závodění za Red Bull Racing bude působit u Force India a pouze jako testman. Může za to Berger a Newey.
„Formule 1 je podivným světem, vše se tu mění neuvěřitelně rychle. Když jsem s F3000 získal titul, všichni mne tipovali na budoucí hvězdu, potom se to úplně otočilo,“ uvedl Tonio Liuzzi.
„Že jsem letos bez kokpitu, je především díky Gerhardovi Bergerovi, který mi nikdy nevěřil. A Adrian Newey v minulosti zase bránil mému postupu na pilota Red Bull Racing.“
Rakušan Berger je velmi populární osobou, dosáhl úspěchů nejen za volantem monopostu F1, ale i na postu šéfa BMW Motorsport. Také Adrian Newey je známý a uznávaný, je jedním z nejrespektovanějších konstruktérů současné F1. Je logické tedy předpokládat, že měli ke svému postoji důvod.
„Nesmíme zapomenout na to, že Toro Rosso není Red Bull, je to stále Minardi, jen s jiným majitelem,“ dodal ještě Liuzzi jako vysvětlení, proč ve Faenze neuspěl. Nezmínil se však už o tom, proč zaostal i za mladým týmovým kolegou Vettelem, který měl proti němu se stejným vozem daleko méně zkušeností.
Tonio nakonec ve formuli 1 zůstane a pokusí se prokázat, že do startovního pole vskutku patří. V letošní sezoně ho však zřejmě uvidíme závodit jen za tovární tým Peugeot ve dvacetičtyřhodinovém závodě v Le Mans.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.