Italský pilot Vitantonio Liuzzi si užíval až do poloviny loňského roku podpory společnosti Red Bull, ale jeho kariéra ve formuli 1 nabrala opačného směru. Místo závodění za Red Bull Racing bude působit u Force India a pouze jako testman. Může za to Berger a Newey.
„Formule 1 je podivným světem, vše se tu mění neuvěřitelně rychle. Když jsem s F3000 získal titul, všichni mne tipovali na budoucí hvězdu, potom se to úplně otočilo,“ uvedl Tonio Liuzzi.
„Že jsem letos bez kokpitu, je především díky Gerhardovi Bergerovi, který mi nikdy nevěřil. A Adrian Newey v minulosti zase bránil mému postupu na pilota Red Bull Racing.“
Rakušan Berger je velmi populární osobou, dosáhl úspěchů nejen za volantem monopostu F1, ale i na postu šéfa BMW Motorsport. Také Adrian Newey je známý a uznávaný, je jedním z nejrespektovanějších konstruktérů současné F1. Je logické tedy předpokládat, že měli ke svému postoji důvod.
„Nesmíme zapomenout na to, že Toro Rosso není Red Bull, je to stále Minardi, jen s jiným majitelem,“ dodal ještě Liuzzi jako vysvětlení, proč ve Faenze neuspěl. Nezmínil se však už o tom, proč zaostal i za mladým týmovým kolegou Vettelem, který měl proti němu se stejným vozem daleko méně zkušeností.
Tonio nakonec ve formuli 1 zůstane a pokusí se prokázat, že do startovního pole vskutku patří. V letošní sezoně ho však zřejmě uvidíme závodit jen za tovární tým Peugeot ve dvacetičtyřhodinovém závodě v Le Mans.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.