Italský pilot Vitantonio Liuzzi si užíval až do poloviny loňského roku podpory společnosti Red Bull, ale jeho kariéra ve formuli 1 nabrala opačného směru. Místo závodění za Red Bull Racing bude působit u Force India a pouze jako testman. Může za to Berger a Newey.
„Formule 1 je podivným světem, vše se tu mění neuvěřitelně rychle. Když jsem s F3000 získal titul, všichni mne tipovali na budoucí hvězdu, potom se to úplně otočilo,“ uvedl Tonio Liuzzi.
„Že jsem letos bez kokpitu, je především díky Gerhardovi Bergerovi, který mi nikdy nevěřil. A Adrian Newey v minulosti zase bránil mému postupu na pilota Red Bull Racing.“
Rakušan Berger je velmi populární osobou, dosáhl úspěchů nejen za volantem monopostu F1, ale i na postu šéfa BMW Motorsport. Také Adrian Newey je známý a uznávaný, je jedním z nejrespektovanějších konstruktérů současné F1. Je logické tedy předpokládat, že měli ke svému postoji důvod.
„Nesmíme zapomenout na to, že Toro Rosso není Red Bull, je to stále Minardi, jen s jiným majitelem,“ dodal ještě Liuzzi jako vysvětlení, proč ve Faenze neuspěl. Nezmínil se však už o tom, proč zaostal i za mladým týmovým kolegou Vettelem, který měl proti němu se stejným vozem daleko méně zkušeností.
Tonio nakonec ve formuli 1 zůstane a pokusí se prokázat, že do startovního pole vskutku patří. V letošní sezoně ho však zřejmě uvidíme závodit jen za tovární tým Peugeot ve dvacetičtyřhodinovém závodě v Le Mans.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.