Takřka bezproblémové testy nového monopostu F2008 a velmi rychlé časy jsou příčinou prozatímní spokojenosti u představitelů italské stáje Ferrari. Luca Baldisserri je přesvědčen o tom, že v Maranellu zakázané elektronické pomůcky nahradili.
Ferrari testovalo v Bahrajnu sice jen ve společnosti Toyoty, ale rozdíl dosahovaných časů napovídá, že budou Italové znovu patřit k největším favoritům. „Testovali jsme především zavěšení kol a reakce vozu na změnu nastavení. Podle všeho se zdá, že vše funguje přesně tak, jak jsme předpokládali. Dosahovali jsme časů, se kterými jsme velmi spokojeni, ale nechci předbíhat, počkejme si až na přímé srovnání s ostatními soupeři,“ uvedl Baldisserri.
Podmínkou pro úspěch není ale jen rychlost. Bez vysoké spolehlivosti dnes uspět ve formuli 1 nelze. I po této stránce je však Ferrari spokojeno. „Naším prvotním cílem je spolehlivost, ale pokud bude vůz od začátku spolehlivý i rychlý, je to ta nejlepší kombinace, kterou si můžeme přát.“
Baldisserri se také dotknul vlivu nových technických předpisů na ovladatelnost vozů. „Obecně se předpokládá, že zákaz kontroly trakce jezdcům výrazně ztíží práci, F2008 však zatím ukazuje, že má vynikající přítlak a trakci. Podle mého bude vzrůstat pravděpodobnost chyby jezdců až v okamžiku výraznějšího opotřebení pneumatik, letošní gumy ale vydrží více.“
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.