Stáj McLaren Mercedes měla loni sezonu plnou dramatických událostí, ale šéf Ron Dennis ji hodnotí jako úspěšnou. Rok 2008 však očekává z pohledu výsledků ještě lepším. Cílem jsou logicky oba tituly.
V minulé sezoně zažil McLaren řadu negativních skutečností, neovlivní to negativně rok 2008? Až si vzpomeneme na rok 2007, vybaví se nám řada kontroverzních situací, ale také to, že Lewis skoro získal titul, vyhráli jsme řadu závodů a získali hodně bodů. Rok 2007 byl pro nás úspěšný, ale letos chceme být ještě lepší. Oběma jezdcům poskytneme stejné podmínky, očekávám že budou Lewis i Heikki spolupracovat, přitom na sebe budou pozitivně tlačit.
Hamilton byl po ztrátě titulu zklamaný, uvidíme letos jiného Lewise? Stejně jako ostatní piloti, i Lewis touží vyhrávat, byl logicky zklamaný, ale prohrál v samém závěru sezony, která byla pro nováčka rekordní. Mohl si přát lepší vstup do formule 1? Stále se učí a bud ještě lepší.
Smlouva na pět let nebývá v F1 tradicí, má Lewis možnost odejít dříve? Bez komentáře, stejně jako jiné týmy, nebudu hovořit o podrobnostech smlouvy s jezdci. Lewis sám uvedl, že je u McLarenu Mercedes spokojený, možná zde stráví celou kariéru.
Heikki se loni postupně lepšil, dokáže na Lewise tlačit? Myslíme si, že jeho zlepšení bylo impozantní a už na nás stihl udělat dojem jako tvrdě pracující pilot s potřebným talentem. My od něj však nečekáme tlak na Lewise, ale špičkové výkony.
Loni to byl boj s Ferrari. Myslíte si, že se může objevit jiný soupeř, který vás bude znepokojovat? Nikdy nikoho nepodceňujeme, ale soustředíme se na co možná nejlepší přípravu a věříme, že budeme lépe připraveni než naši soupeři.
Vrátí se Renault mezi špičku? Jak jsem uvedl, respektujeme všechny, ale staráme se jen sami o sebe.
FIA navrhuje omezení rozpočtů. Jak se na tuto skutečnost díváte? Tyto otázky je potřeba řešit za zavřenými dveřmi a ne je probírat v médiích.
Vaše vztahy s prezidentem FIA Mosleyem nebyly vždy ideální, co byste v jeho pozici dělal jinak? Jak už řekl Max, naše vztahy nejsou takové, jak se je snaží některá média ukázat. Nikdy jsem neměl ambici, být prezidentem FIA, mne láká vést tým, nikoliv celý automobilový sport.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.