Stáj McLaren Mercedes měla loni sezonu plnou dramatických událostí, ale šéf Ron Dennis ji hodnotí jako úspěšnou. Rok 2008 však očekává z pohledu výsledků ještě lepším. Cílem jsou logicky oba tituly.
V minulé sezoně zažil McLaren řadu negativních skutečností, neovlivní to negativně rok 2008? Až si vzpomeneme na rok 2007, vybaví se nám řada kontroverzních situací, ale také to, že Lewis skoro získal titul, vyhráli jsme řadu závodů a získali hodně bodů. Rok 2007 byl pro nás úspěšný, ale letos chceme být ještě lepší. Oběma jezdcům poskytneme stejné podmínky, očekávám že budou Lewis i Heikki spolupracovat, přitom na sebe budou pozitivně tlačit.
Hamilton byl po ztrátě titulu zklamaný, uvidíme letos jiného Lewise? Stejně jako ostatní piloti, i Lewis touží vyhrávat, byl logicky zklamaný, ale prohrál v samém závěru sezony, která byla pro nováčka rekordní. Mohl si přát lepší vstup do formule 1? Stále se učí a bud ještě lepší.
Smlouva na pět let nebývá v F1 tradicí, má Lewis možnost odejít dříve? Bez komentáře, stejně jako jiné týmy, nebudu hovořit o podrobnostech smlouvy s jezdci. Lewis sám uvedl, že je u McLarenu Mercedes spokojený, možná zde stráví celou kariéru.
Heikki se loni postupně lepšil, dokáže na Lewise tlačit? Myslíme si, že jeho zlepšení bylo impozantní a už na nás stihl udělat dojem jako tvrdě pracující pilot s potřebným talentem. My od něj však nečekáme tlak na Lewise, ale špičkové výkony.
Loni to byl boj s Ferrari. Myslíte si, že se může objevit jiný soupeř, který vás bude znepokojovat? Nikdy nikoho nepodceňujeme, ale soustředíme se na co možná nejlepší přípravu a věříme, že budeme lépe připraveni než naši soupeři.
Vrátí se Renault mezi špičku? Jak jsem uvedl, respektujeme všechny, ale staráme se jen sami o sebe.
FIA navrhuje omezení rozpočtů. Jak se na tuto skutečnost díváte? Tyto otázky je potřeba řešit za zavřenými dveřmi a ne je probírat v médiích.
Vaše vztahy s prezidentem FIA Mosleyem nebyly vždy ideální, co byste v jeho pozici dělal jinak? Jak už řekl Max, naše vztahy nejsou takové, jak se je snaží některá média ukázat. Nikdy jsem neměl ambici, být prezidentem FIA, mne láká vést tým, nikoliv celý automobilový sport.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.