Britská stáj oznámila už s předstihem, že žádné slavnostní odhalení nechystá a raději se soustředí na co možná nejefektivnější přípravu svého nového monopostu pro závodní sezonu 2008. Premiéru si však vůz přirozeně odbyl, včera ve Valencii.
Poněkud nečekaně se za volantem neobjevil žádný ze dvou závodních pilotů Rosberga a Nakajimy, ale nadějný testovací pilot Sira Franka Williamse Nico Hülkenberg. FW30 je zatím vyveden v testovacích barvách a stáj slibuje, že je bude v průběhu předsezónních testů ještě měnit na počest pořadového čísla 30.
O včerejších testech, nepříznivém počasí a nešťastném přerušení testů v kačírku, jsme vás informovali již včera, tým však přesto považoval premiéru za úspěšnou. „Den jsme strávili při práci na instalacích všech potřebných systémů a většinu plánovaných procedur jsme zvládli. Vůz jsme stihli připravit pro Nica Rosberga a celkově to byl s novým autem produktivní den,“ shrnul včerejší působení na mokré a v mlze zahalené dráze technický ředitel Sam Michael.
Monokok FW30 je podobně jako u konkurence tvořen rámovou konstrukcí z uhlíkových vláken, jednotlivé díly šasi jsou vyrobeny z kompozitů hliníku a uhlíkových vláken. Zatímco osmiválcový motor bere Williams od Toyoty, sedmirychlostní poloautomatickou sekvenční převodovku si vyrábí sám. Agregát dodává údajně 740 koňských sil a otáčky jsou omezeny na horní hranici 19 000 ot/min.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.