Britská stáj oznámila už s předstihem, že žádné slavnostní odhalení nechystá a raději se soustředí na co možná nejefektivnější přípravu svého nového monopostu pro závodní sezonu 2008. Premiéru si však vůz přirozeně odbyl, včera ve Valencii.
Poněkud nečekaně se za volantem neobjevil žádný ze dvou závodních pilotů Rosberga a Nakajimy, ale nadějný testovací pilot Sira Franka Williamse Nico Hülkenberg. FW30 je zatím vyveden v testovacích barvách a stáj slibuje, že je bude v průběhu předsezónních testů ještě měnit na počest pořadového čísla 30.
O včerejších testech, nepříznivém počasí a nešťastném přerušení testů v kačírku, jsme vás informovali již včera, tým však přesto považoval premiéru za úspěšnou. „Den jsme strávili při práci na instalacích všech potřebných systémů a většinu plánovaných procedur jsme zvládli. Vůz jsme stihli připravit pro Nica Rosberga a celkově to byl s novým autem produktivní den,“ shrnul včerejší působení na mokré a v mlze zahalené dráze technický ředitel Sam Michael.
Monokok FW30 je podobně jako u konkurence tvořen rámovou konstrukcí z uhlíkových vláken, jednotlivé díly šasi jsou vyrobeny z kompozitů hliníku a uhlíkových vláken. Zatímco osmiválcový motor bere Williams od Toyoty, sedmirychlostní poloautomatickou sekvenční převodovku si vyrábí sám. Agregát dodává údajně 740 koňských sil a otáčky jsou omezeny na horní hranici 19 000 ot/min.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.