Nový britský objev na sebe loni zaslouženě strhl pozornost celého světa. Stáj McLaren Mercedes si uvědomuje cenu 23letého Lewise Hamiltona nejen po stránce sportovní, ale i marketingové a prodloužili společnou smlouvu až do konce roku 2012.
Očekávané prodloužení smlouvy bylo potvrzeno dnes a mladý Brit si počínaje letošním lednem vydělá podle informací v médiích 1,66 milionu Euro měsíčně. Částka však není zdaleka konečná, u McLarenu totiž s úspěchem funguje systém prémií za dosažené výsledky.
„Fantastické, z prodloužení smlouvy až do roku 2012 mám obrovskou radost. S týmem McLaren Mercedes spolupracuji už od roku 1998 a mám pocit, že bych zde mohl strávit celou svoji kariéru. Je to správný tým, se kterým mohu pomýšlet na vítězství a titul mistra světa,“ uvedl Hamilton.
Také šéf stáje Ron Dennis je zřejmě navýsost spokojen: „S velkou radostí můžeme oznámit prodloužení smlouvy s Lewisem o pět let až do roku 2012. Loni překonal všechna očekávání, a to i od lidí, kteří ho dobře a dlouho znají.“
Celková suma 100 milionů Euro představuje při pěti letech 20 milionů ročně, čímž se Hamilton stává jedním z nejlépe placených pilotů formule 1. Přestože nikdo o prodloužení smlouvy nepochyboval, její oznámení až po polovině ledna svědčí o tom, že zástupci obou stran pravděpodobně svedli o ujednáních a podmínkách ve smlouvě dlouhý a lítý boj…
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.