Jestli se spekulace potvrdí, velmi brzy zřejmě dojde k zásadní změně u ostře sledované stáje McLaren Mercedes. Německý Auto Motor und Sport přišel s tvrzením, že vedení obou subjektů čeká pouze na vhodný den, aby zveřejnili důležitou informaci.
Nemá jít o nic menšího, než o majetkové převzetí tradičního britského týmu McLaren automobilkou Mercedes-Benz se sídlem v německém Stuttgartu. Podle redaktora je zpráva o změně majitelů akcií zaručená, ale kdo komu, cena a množství, jsou zahaleny tajemstvím.
Stávající rozložení vlastnictví je následující, 40% akcií stáje formule 1 kontroluje Mercedes, 15% Ron Dennis, 15% Mansour Ojjeh a 30% v konsorciu sdružení arabští investoři. Mercedesu by teoreticky stačilo 11% akcií k faktickému ovládnutí stáje kandidující na letošní titul mistra světa.
Ron Dennis sice informaci komentoval svým typickým způsobem, že se podobné zprávy objevují každou zimu, ale fakticky ovládnutí stáje Mercedesem nepopřel.
Ani druhá strana úvahy blíže nekomentovala a pouze prostřednictvím tiskového mluvčího informovala, že se v tuto chvíli nic měnit nebude a děkuje za ukončení spekulací na dané téma.
Ke zveřejnění mělo údajně dojít už při slavnostním představení letošního MP4-23, ale jako další termín je předpovídán start sezony v australském Melbourne…
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.