Přestože se japonské stáji přes velké úsilí a velké finanční injekce nepodařilo dosáhnout špičkové úrovně a bojovat o vítězství, na házení ručníku do ringu se podle prezidenta týmu ještě nechystají.
„Z jakého důvodu bychom měli formuli 1 opustit,“ ptá se Howett. „Vždyť ani v době dlouholeté nadvlády Ferrari, neodešel žádný tovární tým.“
Howett si nemyslí, že je vše pouze o vítězství a pokud se jich nedaří dosáhnout, je nutné vyklidit pole působnosti. Formule 1 představuje pro výrobce možnost prezentace vlastních schopností, ale současně i možnost zkoušet nové prvky, systémy, materiály a zlepšení. Budoucí formule 1 by měla poskytovat ještě více příležitostí k vývoji prvků, které se budou moci využívat i u sériových automobilů.
„Máme velkou chuť vyhrávat, chceme dokázat, že na to máme a jsme tu oprávněně.“
Toyota tedy ubezpečuje, že s jejich vozem ve startovní listině může Bernie Ecclestone počítat, ale objevily se nedávno i informace, že by se mohl japonský výrobce soustředit pouze na dodávky továrních motorů týmu Williams a svůj tým prodat. John Howett ve své argumentaci pro setrvání také zapomněl, že přece jen jeden výrobce z F1 pro nedostatek výsledků odešel. V roce 2004 ukončil svoje působení ve světě Grand Prix Ford se svým týmem Jaguar.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.