Sezona 2008 ještě nezačala, žádný závodní monopost ještě nebyl představen, expilot formule 1 Hans Joachim Stuck je však prvním, kdo se pustil do předpovědí, jak by to mohlo příští rok vypadat s konkurenceschopností jednotlivých týmů.
Sám Němec si jistě uvědomuje, že hodnotit jednotlivé stáje je skutečně příliš brzy, proto se na tuto otázku podíval z většího nadhledu a soudí, že o tituly se porvou znovu McLaren s Ferrari.
Ale střed pole se dle jeho názoru díky jednotné elektronické řídící jednotce a zákazu kontroly trakce výrazně srovná. „O boje pod stupni vítězů budou svádět vyrovnané bitvy týmy BMW, Renault, Honda, Toyota, Red Bull a Williams. Mohou to být výbušné a pro diváky velmi zajímavé souboje.“
Osobně ze čtveřice továrních a dvojice soukromých stájí sází překvapivě především na soukromý Williams, jenž úzce spolupracuje s Toyotou.
„Williams se letos nadechl a je v dobré formě. Víme, že Toyota dělá velmi dobré motory a zajistili si služby Rosberga. Jsem přesvědčen, že v Grove umí díky dlouholetým a i mistrovským zkušenostem využít zdrojů od Toyoty lépe než sám tovární tým. Z dlouhodobého hlediska patří ke špičce, nevím, proč by jí zase neměli být, Rosberg je velice schopný a tým stojí kolem něj.“
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.