Kdo je odpovědný za marnou snahu továrního týmu japonské automobilky prosadit se v tvrdé konkurenci formule 1? Jsou to jezdci, konstruktéři, vedení stáje nebo způsob práce?
Na tuto otázku neexistuje jasná odpověď, bývalí zaměstnanci jako konstruktér Mike Gascoyne a pilot Ralf Schumacher naznačili, že kamenem úrazu je odlišná mentalita a způsob práce. Gascoyne kritizoval především kolektivní rozhodování, jež stálo příliš mnoho času.
Letos v létě nastoupil do čela stáje Tadashi Yamashina, který pracoval pro automobilku dlouhé roky v USA a specializoval se v posledních letech na teorie druhotného využívání energie, jež by mělo být brzy povoleno i v F1.
U Toyoty není funkce technického ředitele, za šasi odpovídá Pascal Vasselon, za motory Luca Marmorini. Koordinaci mezi sídlem stáje v Kolíně a japonským centrem ve Fuji zabezpečuje Noritoshi Arai.
„Vasselon a Marmorini jsou u nás špičkou konstrukční přípravy. Při závodech ale musíme dělat rychlá rozhodnutí a odpovědný je Vasselon, který však kupříkladu závodní strategii konzultuje předem s dalšími lidmi. Nikdy však nezasahuje do jeho kompetencí vedení automobilky. O fungování týmu rozhodují lidé z Kolína a já jsem v konečném důsledku tím, kdo nese odpovědnost,“ vysvětlil způsob fungování týmu Yamashina a odmítl tvrzení o tom, že je kolektivní rozhodování základní příčinou potíží.
Letošní sezona byla pro stáj kritická. Šéf týmu přiznal, že několik chyb udělali piloti, ale jedním dechem dodal, že před jejich kritikou si musí i tým zamést před vlastním prahem, neboť monopost TF107 nebyl právě konkurenceschopný.
„V úvodu sezony jsme nedokázali auto vyladit Ralfovi a potom zase nesedělo Jarno Trullimu. Osobně jsem však dostal důvěru vedení automobilky na dva roky, takže budeme dál tvrdě pracovat a bojovat na dráze, abychom se výrazně zlepšili už příští rok,“ dodal Yamashina.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.