Továrnímu týmu japonské automobilky se v odvážném projektu F1 stále příliš nedaří. Po prvních sezonách se výsledky sice dostavily, ale letošní rok na ně dal zase rychle zapomenout.
Rozhodnutí konstruovat šasi i motor od samého začátku působení ve formuli 1 bylo odvážné a jediný tým, který v té době něco takového praktikoval bylo slovutné Ferrari. Ostatní výrobci zvolili cestu k vlastnímu týmu přes dodávku motorů a následnou koupi soukromé stáje.
Bývalý britský pilot formule 1 Mark Blundell nezapomněl ve svém shrnutí letošní sezony ani na Toyotu a rozhodně ji nepochválil. „Stále od nich čekáme nějaké výsledky, ale oni se nedokáží dostat z podprůměru. Automobilka jako Toyota by měla předvádět jiné výsledky, zatím jsou však fanouškům F1 hodně dlužni.“
Naopak vyzdvihl letošní práci BMW Sauber. Podle Brita ukázal tým sídlící ve švýcarském Hinwilu a německém Mnichově ideální výsledek souhry lidí a dostatečných zdrojů, který na dráze přetavili v pozici nejsilnějšího týmu za duem Ferrari a McLaren piloti Heidfeld a Kubica. „Dotáhnout se na špičkové týmy bojující o titul je náročným krokem a potřebujete pro to udělat vše úplně správně, zda se to podaří se však teprve uvidí.“
Renault si také vysloužil pozornost Marka Blundella, ale v jeho případě se expilot F1 diví, jak rychle a jak hluboko propadl po odchodu Fernanda Alonsa na konci roku 2006. „Renault zřejmě pouze nedal dohromady správný vůz a možná ztratili i něco ze svého sebevědomí.“
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.