Bývalý pilot formule 1 a aktuálně komentátor britské ITV Martin Brundle se obává postihu své osoby ze strany Mezinárodní automobilové federace za kritické názory v souvislosti se dvěma špionážními aférami letošního roku.
FIA oznámila ve čtvrtek vinu Renaultu ve špionáži vůči McLarenu, ale francouzská stáj nebyla potrestána. Současně vydala prohlášení, že bude žalovat britský Sunday Times za článek o přespříliš tvrdém trestu a podivném rozhodování federace, jehož autorem byl právě Brundle.
Podle bývalého expilota McLarenu, Jordanu a dalších, je jednání FIA průhledné a jde pouze o zastrašení novinářů, kteří se podivují nad nepotrestáním Renaultu, přičemž McLaren dostal za držení tajných materiálů Ferrari těžký trest.
„Já osobně, ale i další moji kolegové se obáváme, že nám nebude FIA ochotna dát akreditace pro příští rok. Je také možné, že budou apelovat na vedení ITV, že moje reportáže nejsou v souladu se standardy, přestože jsem za ně získal už šest odborných cen.“
Brit se cítí být povolaný ke komentování z osobního pohledu, neboť na rozdíl od mnohých dalších ví, co komentuje.
„Zúčastnil jsem se už téměř 400 závodů Grand Prix, přitom ve 158 jsem startoval. Miluji formuli 1, poznal jsem ji se vším všudy, se světlými i tmavými stránkami, se zlomenými kostmi, krví, potem i šampaňským. Nikdy jsem ji nepřestal milovat a nechci nic měnit na mých upřímných komentářích.“
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.