Světová rada Mezinárodní automobilové federace dnes oznámila návrhy, které bude chtít v rámci redukce nákladů na provoz týmu F1 začít uplatňovat od roku 2009. O nutnosti redukovat náklady nikdo nepochybuje, jde však o řez doslova drastický.
FIA avizovala omezení práce v aerodynamickém tunelu již dříve, nyní přišla s konkrétním návrhem. Od roku 2009 bude možné využívat jedním týmem pouze jediný aerodynamický tunel. Pracovní den bude trvat přesně osm hodin, žádný směnný provoz, pracovní týden bude čítat pět dní. Během jednoho dne bude umožněno pouze 15 simulací, přičemž maximální velikost zkoušeného modelu může být jen 60% skutečného vozu!
Zakázány by měly být testy aerodynamiky na rovinkách a testy vůbec budou povoleny pouze na tratích, které schválí předem FIA. Je otázkou, jaká bude reakce stájí, neboť vynaložily obrovské náklady na výstavbu špičkových aerodynamických oddělení včetně tunelů umožňujících testy vozů v měřítku 1:1.
FIA vzkázala, že nepůjde pouze o redukci práce na aerodynamice, 11. ledna 2008 představí na setkání s představiteli stájí omezení týkající se nejen závěsů kol, hydraulických a brzdových systémů, vyvážení vozů a tvaru karosérie, ale i počtu mechaniků kolem vozu v průběhu zastávky v boxech a další.
Od roku 2009 se pak můžeme alespoň těšit na systém opětovného využití energie…
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.