Světová rada Mezinárodní automobilové federace dnes oznámila návrhy, které bude chtít v rámci redukce nákladů na provoz týmu F1 začít uplatňovat od roku 2009. O nutnosti redukovat náklady nikdo nepochybuje, jde však o řez doslova drastický.
FIA avizovala omezení práce v aerodynamickém tunelu již dříve, nyní přišla s konkrétním návrhem. Od roku 2009 bude možné využívat jedním týmem pouze jediný aerodynamický tunel. Pracovní den bude trvat přesně osm hodin, žádný směnný provoz, pracovní týden bude čítat pět dní. Během jednoho dne bude umožněno pouze 15 simulací, přičemž maximální velikost zkoušeného modelu může být jen 60% skutečného vozu!
Zakázány by měly být testy aerodynamiky na rovinkách a testy vůbec budou povoleny pouze na tratích, které schválí předem FIA. Je otázkou, jaká bude reakce stájí, neboť vynaložily obrovské náklady na výstavbu špičkových aerodynamických oddělení včetně tunelů umožňujících testy vozů v měřítku 1:1.
FIA vzkázala, že nepůjde pouze o redukci práce na aerodynamice, 11. ledna 2008 představí na setkání s představiteli stájí omezení týkající se nejen závěsů kol, hydraulických a brzdových systémů, vyvážení vozů a tvaru karosérie, ale i počtu mechaniků kolem vozu v průběhu zastávky v boxech a další.
Od roku 2009 se pak můžeme alespoň těšit na systém opětovného využití energie…
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.