Stáj z Wokingu byla předmětem zasedání Světové rady Mezinárodní automobilové federace, konkrétně její nový monopost pro sezonu 2008. Speciální komise hledala na připravovaném MP4-23 díly či systémy, které by měly něco společného s Ferrari.
Odborníci nenašli jediný pochybný díl, ale vedení stáje kámen ze srdce přesto ještě nespadl.
Světová rada se rozhodla, že bude prověřovat vůz McLarenu i nadále a až čtyři týdny před prvním závodem rozhodne, zda je vše v pořádku a nucená kontrola v důsledku letošní aféry s tajnými informacemi Ferrari může být ukončena.
Světová rada FIA bude rozhodovat 14. února 2008 v Paříži. Prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley věřil podobně jako tým, že aféra bude dnes definitivně minulostí, ale nestalo se tak.
Mosley přiznal, že obdrželi zprávu, na jejímž základě nebylo možné případ uzavřít a odložit do archivu. Na otázku, zda je možné, že by FIA něco při kontrole přehlédla odpověděl vyhýbavě.
„Bez komentáře, šlo by jen o spekulace. Budeme dále McLaren sledovat, Světová rada tak rozhodla a má k tomu své důvody.“
O zmíněné zprávě také není zatím známo nic bližšího, dokonce ani jestli tím byla myšlena zpráva komise vyšetřující případ nebo zpráva od někoho mimo McLaren a FIA…
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.