JEREZ - 4. DEN; Sebastian Vettel s vozem týmu Toro Rosso zakončil poslední den posledních letošních testů nejlepším časem. Včera nejrychlejší Kubica zajel druhý čas a na dráze odjel nejvíce kol.
Dnešní čas sice mladý Němec zajel s pneumatikami bez drážek, přesto je jeho výkon konkurenceschopný, neboť zajel téměř o celou vteřinu španělský okruh rychleji, než jeho předchůdci od úterý do čtvrtka.
Kubica ztratil dvě desetiny, třetí Nico Rosberg nedokončil plánovaný program kvůli poruše motoru jeho Williamsu.
O své formě dnes přesvědčil navzdory hodinám ve druhé zatáčce Michael Schumacher, když zajel čtvrtý nejlepší čas s monopostem, jehož přítlak byl redukován o 30%. Ferrari se věnovalo podobně jako některé jiné týmy přípravě do budoucna, v roce 2009 plánuje FIA výraznou redukci aerodynamické účinnosti vozů.
Pátý čas patří Nakajimovi s dalším Williamsem, šestý Glock byl jen o něco málo pomalejší, následoval Massa, Bourdais, Trulli a Top10 uzavřel Coulthard.
„Dnes jsme zkoušeli mnoho různých věcí, ale také hladké pneumatiky spolu s redukovaným přítlakem. Gumy byly konzistentní, ale v kombinaci s nižším přítlakem to bylo poněkud záludné," uvedl Trulli. „Je těžké posuzovat, neboť jsme toho vyzkoušeli hodně, nyní musíme získaná data vyhodnotit."
1. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:18.213 2. Kubica BMW-Sauber 1:18.410 3. Rosberg Williams-Toyota 1:18.796 4. M.Schumacher Ferrari 1:19.136 5. Nakajima Williams-Toyota 1:19.611 6. Glock Toyota 1:19.961 7. Massa Ferrari 1:20.000 8. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:20.033 9. Trulli Toyota 1:20.229 10. Coulthard Red Bull-Renault 1:20.657 11. Davidson Super Aguri-Honda 1:20.821 12. Sato Super Aguri-Honda 1:21.092 13. Asmer BMW-Sauber 1:21.333 14. Van der Garde Force India-Ferrari 1:22.321 15. Rodriguez Force India-Ferrari 1:22.508
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.