JEREZ – 3. DEN; Předposlední den testů se nesl v očekávání souboje Hamiltona s Michaelem Schumacherem, jenž si nenechal ujít příležitost testovat vůz bez trakční kontroly a na pneumatikách bez drážek. Nejlepší čas však patřil někomu jinému.
Svého týmového kolegu Nicka Heidfelda napodobil dnes Robert Kubica, když zajistil mnichovsko-hinwilskému týmu další nejlepší čas dne. Nejen zmíněný duel Schumachera a Hamiltona sledovalo na dvacet tisíc diváků, úspěšnější byl nakonec Hamilton druhým nejlepším časem, rychlá kola si však nechával až na samý závěr dne. Sedminásobný šampion se jako v Barceloně neprosadil, dnes skončil osmý.
Třetí čas zajel Massa, ale v jeho případě výsledková tabulka poněkud klame, neboť Brazilec nejlepšího čas dosáhl s drážkovanými pneumatikami! Ostatních devět pilotů Top10 si ho zajistilo s hladkými pneumatikami.
Znovu rychlý byl Webber a poprvé se vepředu ukázal i Glock. V souboji adeptů na místo u Force India zajel lépe znovu zástupce mladé generace. Liuzzi porazil Ralfa Schumachera o půl vteřiny, Němcovi se nedařilo, navíc ho pronásledovaly technické problémy.
Zítra nás čeká poslední den testů v letošním roce, ale týmy Renault a McLaren zakončily testovou přípravu už dnes.
1 R. Kubica / BMW 01:19.157 2 L. Hamilton / McLaren 01:19.331 3 F. Massa / Ferrari 01:19.333 4 M. Webber / Red Bull 01:19.605 5 T. Glock / Toyota 01:19.687 6 P. de la Rosa / McLaren 01:19.787 7 N. Piquet jr. / Renault 01:19.834 8 M. Schumacher / Ferrari 01:19.885 9 R. Barrichello / Honda 01:19.905 10 N. Heidfeld / BMW 01:20.125 11 N. Rosberg / Williams 01:20.301 12 S. Vettel / Scuderia Toro Rosso 01:20.339 13 S. Bourdais / Scuderia Toro Rosso 01:20.507 14 J. Trulli / Toyota 01:20.775 15 K. Nakajima / Williams 01:20.802 16 L. Filippi / Honda 01:20.915 17 D. Coulthard / Red Bull 01:21.055 18 T. Sato / Super Aguri 01:21.093 19 V. Liuzzi / Force India F1 01:21.194 20 R. Schumacher / Force India F1 01:21.853
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.