Christijan Albers se na své možnosti ve formuli 1 dívá pragmaticky a uvědomuje si, že kariéru závodního jezdce lze rozvíjet i v jiných seriálech.
Holanďan vstoupil do F1 v roce 2005 jako pilot Minardi po úspěšném tažení v německém šampionátu cestovních vozů DTM. Po roce přestoupil do Midlandu a letos měl být jedničkou téže stáje, pouze přejmenované na Spyker. Výsledky se však nedostavily a sponzoři přivřeli kohoutky s financemi. Po letošním francouzském závodě se již na startu neobjevil.
Absolvoval 45 závodů a 64% z nich dojel do cíle. Přesto se jedenkrát umístil na stupních vítězů a získal čtyři mistrovské body. Je nutné však zmínit, že k tomu došlo v památném závodě v americkém Indianapolis, kdy ze závodu odstoupily všechny týmy startující na pneumatikách Michelin už v zahřívacím kole.
„V F1 je každoročně k dispozici pouze 22 sedaček závodních a několik zajímavých sedaček v testovacích vozech. Zbylá místa ukořistí ti, kteří mají za sebou největší finanční balíky a už to není o miliónech Euro za rok, ale o desítkách milionů.“
Albers by přivítal možnost testovat ve špičkovém týmu, ale než by platil za testování pro slabou stáj, raději bude závodit v jiném seriálu. Jako jeden z důvodů uvedl i to, že potřebuje vydělávat na živobytí.
„Jinde dostanu zaplaceno za svoji práci. Je jisté, že chci závodit v té nejlepší sérii, ale nelze jít za cílem bez uvažování.“
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.