Christijan Albers se na své možnosti ve formuli 1 dívá pragmaticky a uvědomuje si, že kariéru závodního jezdce lze rozvíjet i v jiných seriálech.
Holanďan vstoupil do F1 v roce 2005 jako pilot Minardi po úspěšném tažení v německém šampionátu cestovních vozů DTM. Po roce přestoupil do Midlandu a letos měl být jedničkou téže stáje, pouze přejmenované na Spyker. Výsledky se však nedostavily a sponzoři přivřeli kohoutky s financemi. Po letošním francouzském závodě se již na startu neobjevil.
Absolvoval 45 závodů a 64% z nich dojel do cíle. Přesto se jedenkrát umístil na stupních vítězů a získal čtyři mistrovské body. Je nutné však zmínit, že k tomu došlo v památném závodě v americkém Indianapolis, kdy ze závodu odstoupily všechny týmy startující na pneumatikách Michelin už v zahřívacím kole.
„V F1 je každoročně k dispozici pouze 22 sedaček závodních a několik zajímavých sedaček v testovacích vozech. Zbylá místa ukořistí ti, kteří mají za sebou největší finanční balíky a už to není o miliónech Euro za rok, ale o desítkách milionů.“
Albers by přivítal možnost testovat ve špičkovém týmu, ale než by platil za testování pro slabou stáj, raději bude závodit v jiném seriálu. Jako jeden z důvodů uvedl i to, že potřebuje vydělávat na živobytí.
„Jinde dostanu zaplaceno za svoji práci. Je jisté, že chci závodit v té nejlepší sérii, ale nelze jít za cílem bez uvažování.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.