JEREZ - 1. DEN; Kdo by čekal na konci dne na první pozici s nejrychlejším časem pilota stáje McLaren nebo Ferrari, musí se podívat hlouběji do výsledkové listiny. Nejlepšího času dosáhl Nick Heidfeld s vozem stáje BMW Sauber.
Všech jedenáct týmů se zapojilo do poslední letošní přípravy přímo na dráze, hlavním cílem je získání dat a poznatků pro co možná nejlepší přípravu na nové předpisy pro sezonu 2008, které mimo jiné zahrnují zákaz kontroly prokluzu.
Dle dohody měly dnes stáje k dispozici i sliky Bridgestone a právě na nich zajel Heidfeld svůj nejlepší čas. Desetinu vteřiny ztratil Jenson Button s překvapivě konkurenceschopnou Hondou RA107. Třetí čas už patřil McLarenu, za jehož volantem seděl testman Pedro de la Rosa, čtvrtá příčka výsledkové tabulky připadla Raikkonenovi.
Na dráze se představilo dvacet pilotů, týmy sáhly po svých závodních pilotech, testovacích jezdcích, zkušených veteránech bojujících o angažmá i slibných nadějích. Pátý nejlepší čas zaznamenal Piquet bojující o angažmá u Renaultu, následoval Bourdais s Toro Rosso, Paffett s McLarenem, Webber, Gene s Ferrari a Top10 zakončil Conway pilotující vůz Super Aguri.
Debut v Toyotě si odbyl Timo Glock se svými 69 koly a až třináctým časem. Za ním skončili Fisichella, tentokrát ve službách Force India, debutující Hülkenberg s Williamsem a Montagny.
1 N. Heidfeld / BMW - 01:19.042 2 J. Button / Honda - 01:19.155 3 P. de la Rosa / McLaren - 01:19.712 4 K. Räikkönen / Ferrari - 01:20.083 5 N. Piquet / Renault - 01:20.366 6 S. Bourdais / Scuderia Toro Rosso - 01:20.615 7 G. Paffett / McLaren - 01:20.638 8 M. Webber / Red Bull - 01:20.682 9 M. Gené / Ferrari - 01:20.832 10 M. Conway / Super Aguri - 01:20.927 11 S. Vettel / Scuderia Toro Rosso - 01:21.086 12 J. Rossiter / Super Aguri - 01:21.246 13 T. Glock / Toyota - 01:21.336 14 G. Fisichella / Force India F1 - 01:21.424 15 N. Hulkenberg / Williams - 01:21.556 16 F. Montagny / Force India F1 - 01:21.559 17 K. Nakajima / Williams - 01:21.586 18 M. Asmer / BMW - 01:21.962 19 K. Kobayashi / Toyota - 01:22.186 20 J. Villa / BMW - 01:22.503
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.