JEREZ - 1. DEN; Kdo by čekal na konci dne na první pozici s nejrychlejším časem pilota stáje McLaren nebo Ferrari, musí se podívat hlouběji do výsledkové listiny. Nejlepšího času dosáhl Nick Heidfeld s vozem stáje BMW Sauber.
Všech jedenáct týmů se zapojilo do poslední letošní přípravy přímo na dráze, hlavním cílem je získání dat a poznatků pro co možná nejlepší přípravu na nové předpisy pro sezonu 2008, které mimo jiné zahrnují zákaz kontroly prokluzu.
Dle dohody měly dnes stáje k dispozici i sliky Bridgestone a právě na nich zajel Heidfeld svůj nejlepší čas. Desetinu vteřiny ztratil Jenson Button s překvapivě konkurenceschopnou Hondou RA107. Třetí čas už patřil McLarenu, za jehož volantem seděl testman Pedro de la Rosa, čtvrtá příčka výsledkové tabulky připadla Raikkonenovi.
Na dráze se představilo dvacet pilotů, týmy sáhly po svých závodních pilotech, testovacích jezdcích, zkušených veteránech bojujících o angažmá i slibných nadějích. Pátý nejlepší čas zaznamenal Piquet bojující o angažmá u Renaultu, následoval Bourdais s Toro Rosso, Paffett s McLarenem, Webber, Gene s Ferrari a Top10 zakončil Conway pilotující vůz Super Aguri.
Debut v Toyotě si odbyl Timo Glock se svými 69 koly a až třináctým časem. Za ním skončili Fisichella, tentokrát ve službách Force India, debutující Hülkenberg s Williamsem a Montagny.
1 N. Heidfeld / BMW - 01:19.042 2 J. Button / Honda - 01:19.155 3 P. de la Rosa / McLaren - 01:19.712 4 K. Räikkönen / Ferrari - 01:20.083 5 N. Piquet / Renault - 01:20.366 6 S. Bourdais / Scuderia Toro Rosso - 01:20.615 7 G. Paffett / McLaren - 01:20.638 8 M. Webber / Red Bull - 01:20.682 9 M. Gené / Ferrari - 01:20.832 10 M. Conway / Super Aguri - 01:20.927 11 S. Vettel / Scuderia Toro Rosso - 01:21.086 12 J. Rossiter / Super Aguri - 01:21.246 13 T. Glock / Toyota - 01:21.336 14 G. Fisichella / Force India F1 - 01:21.424 15 N. Hulkenberg / Williams - 01:21.556 16 F. Montagny / Force India F1 - 01:21.559 17 K. Nakajima / Williams - 01:21.586 18 M. Asmer / BMW - 01:21.962 19 K. Kobayashi / Toyota - 01:22.186 20 J. Villa / BMW - 01:22.503
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.