Stát se hvězdou závodů Formule 1 je snem každého kluka, kterému učarovaly závody automobilů. Po čem pak takoví lidé touží? Po pozornosti médií, klidu rodiny, penězích? Od každého trochu, ale všechny hvězdy mají stejnou touhu, která se jmenuje vítězný vůz.
Ať už Fernando Alonso vyjednává o čemkoliv, základní úlohou jeho manažera je zajistit jezdci konkurenceschopný vůz pro sezonu 2008, ale především možnost výběru té nejlepší nabídky při příštím kole populární hry škatulata hejbejte se.
Takové poznání vyplývá z posledních informací o zákulisní hře španělského dvojnásobného šampiona. Je hvězdou, ale špičkové týmy mají obsazeno. Volný je pouze Renault a v případě dohody i Red Bull, ale má to háček, žádný tým nechce pouze roční smlouvu. Francouzi nabízejí kontrakt tříletý, Red Bull dvouletý s opcí na třetí rok.
„Vždy jsem chtěl získat špičkového jezdce do našeho vozu, bylo by to potvrzení našich ambicí, ale o roční smlouvu nestojíme,“ prohlásil zakladatel společnosti Red Bull Mateschitz a přiznal, že s Alonsem skutečně jednal o možné spolupráci.
„Než smlouvu na jeden rok, to si raději počkáme a za rok jezdcům ukážeme, že umíme postavit konkurenceschopný vůz. To nám přivede před dveře zástup špičkových jezdců!“
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.