Stát se hvězdou závodů Formule 1 je snem každého kluka, kterému učarovaly závody automobilů. Po čem pak takoví lidé touží? Po pozornosti médií, klidu rodiny, penězích? Od každého trochu, ale všechny hvězdy mají stejnou touhu, která se jmenuje vítězný vůz.
Ať už Fernando Alonso vyjednává o čemkoliv, základní úlohou jeho manažera je zajistit jezdci konkurenceschopný vůz pro sezonu 2008, ale především možnost výběru té nejlepší nabídky při příštím kole populární hry škatulata hejbejte se.
Takové poznání vyplývá z posledních informací o zákulisní hře španělského dvojnásobného šampiona. Je hvězdou, ale špičkové týmy mají obsazeno. Volný je pouze Renault a v případě dohody i Red Bull, ale má to háček, žádný tým nechce pouze roční smlouvu. Francouzi nabízejí kontrakt tříletý, Red Bull dvouletý s opcí na třetí rok.
„Vždy jsem chtěl získat špičkového jezdce do našeho vozu, bylo by to potvrzení našich ambicí, ale o roční smlouvu nestojíme,“ prohlásil zakladatel společnosti Red Bull Mateschitz a přiznal, že s Alonsem skutečně jednal o možné spolupráci.
„Než smlouvu na jeden rok, to si raději počkáme a za rok jezdcům ukážeme, že umíme postavit konkurenceschopný vůz. To nám přivede před dveře zástup špičkových jezdců!“
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.