Závody Grand Prix Formule 1 jsou považovány za špičku ledovce automobilových závodů na okruzích. Ale podle některých zkušených harcovníků je současné omlazení jezdeckého pole F1 příliš rychlé, nerozumné a nebezpečné.
David Coulthard je považován za loajálního jezdce nejen vůči týmu, ale také za jezdce s přehledem a schopností vyhodnotit situaci a říci názor, za kterým si následně stojí. Tentokrát si vzal Skot na mušku angažování nezkušených mladíčků s minimem zkušeností.
„Závodní kultura v GP2 je příliš divoká a nováčci, kteří postoupí do F1 by měli mít daleko více zkušeností,“ uvedl Coulthard a pro příklad nešel daleko. „Nakajima nekolidoval jen se mnou, ale v boxech srazil vlastní mechaniky, kteří museli být převezeni do nemocnice. Nepochybuji, že ho to mrzelo, ale kdy se něco podobného stalo Raikkonenovi, Hamiltonovi nebo Alonsovi?“
David Coulthard se přidal na stranu svého týmového kolegy Webbera, který v minulosti řekl, že F1 není autoškola. „Plně s jeho slovy souhlasím.“
Kazuki Nakajima tak schytal kritiku z první ruky a dlužno říci, že má zkušený Coulthard jistým způsobem pravdu, ale nelze zapomínat na to, že i jiné týmy kromě McLarenu hledají zázračné dítě.
Kromě Nakajimy vyrobili solidní hrubky také další mladíci Sutil a Vettel, ale nelze zapomenout ani na zkušené jezdce, kteří chybovali podobně “nezkušeně“, například Fisichella při návratu na dráhu v brazilském závodě…
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.