Závody Grand Prix Formule 1 jsou považovány za špičku ledovce automobilových závodů na okruzích. Ale podle některých zkušených harcovníků je současné omlazení jezdeckého pole F1 příliš rychlé, nerozumné a nebezpečné.
David Coulthard je považován za loajálního jezdce nejen vůči týmu, ale také za jezdce s přehledem a schopností vyhodnotit situaci a říci názor, za kterým si následně stojí. Tentokrát si vzal Skot na mušku angažování nezkušených mladíčků s minimem zkušeností.
„Závodní kultura v GP2 je příliš divoká a nováčci, kteří postoupí do F1 by měli mít daleko více zkušeností,“ uvedl Coulthard a pro příklad nešel daleko. „Nakajima nekolidoval jen se mnou, ale v boxech srazil vlastní mechaniky, kteří museli být převezeni do nemocnice. Nepochybuji, že ho to mrzelo, ale kdy se něco podobného stalo Raikkonenovi, Hamiltonovi nebo Alonsovi?“
David Coulthard se přidal na stranu svého týmového kolegy Webbera, který v minulosti řekl, že F1 není autoškola. „Plně s jeho slovy souhlasím.“
Kazuki Nakajima tak schytal kritiku z první ruky a dlužno říci, že má zkušený Coulthard jistým způsobem pravdu, ale nelze zapomínat na to, že i jiné týmy kromě McLarenu hledají zázračné dítě.
Kromě Nakajimy vyrobili solidní hrubky také další mladíci Sutil a Vettel, ale nelze zapomenout ani na zkušené jezdce, kteří chybovali podobně “nezkušeně“, například Fisichella při návratu na dráhu v brazilském závodě…
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.