Stáj Renault nepotvrdila dosud ani jednoho jezdce, napjatě se čeká, zda se nakonec dohodne s dvojnásobným šampionem Alonsem nebo nikoliv a kdo mu bude případně dělat dvojku.
Šéf stáje Flavio Briatore aktuálně prohlásil, že se o všem rozhodne mezi dnešním dnem a středou, dále dodal, že stávající jezdecká sestava se v roce 2008 konat nebude.
„Existuje asi 60procentní pravděpodobnost, že se dohodneme s Alonsem, ale když se dva rozejdou, dát se dohromady není nikdy jednoduché,“ uvedl Briatore.
Z toho tedy vyplývají dvě základní možnosti, které ovlivňuje Španěl. Pokud se do francouzské stáje vrátí, bude mu zřejmě dělat týmového kolegu mladý Nelson Piquet nebo stávající Giancarlo Fisichella. Heikki Kovalainen totiž jasně řekl, že dvojkou Alonsovi nebude a je téměř jisté, že jedná s McLarenem.
Jestli se však dočkáme překvapení a Alonso se do Enstone nevrátí, je více než pravděpodobné, že bude jedničkou Kovalainen, otázkou je, kdo bude druhým pilotem. Alonsovi by totiž mnoho prostoru nezbylo.
Nabízí se tak Piquet nebo dvojice pilotů jiných týmů pod platnými smlouvami. Alonso by mohl vytlačit z kokpitu Trulliho a Webbera, přičemž Ital je pro Enstone zcela nepravděpodobnou variantou. Komu nakonec zůstane v rukou “černý petr“? Alonsovi jistě ne.
Formule 1 mnohokrát ukázala, že umí být velmi překvapivá, ale také platí, že jednoduché věci jsou často těmi nejlepšími, a to i v F1. Jako nejpravděpodobnější varianta se tak jeví Alonso - Piquet v Renaultu a Hamilton - Kovalainen v McLarenu. Fisichellovi zůstane v rukou ona nepopulární karta...
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.