Ralf Schumacher startoval v Brazílii za japonský tým po třech sezonách naposledy. Nakonec se paradoxně ukázalo, že ta úplně první byla z hlediska bodů, umístění i oboustranné spokojenosti nejlepší.
Mladší bratr sedminásobného šampiona Michaela Schumachera nedokáže pochopit, proč se Toyota vůbec nezajímala o možnost, angažovat do své struktury bývalého technického ředitele Ferrari Ross Brawna.
„Pokud vím, tak Toyota byla snad jediným týmem, který s Brawnem ani nenavázal kontakt,“ divil se Ralf Schumacher, který považuje britského inženýra za velkou osobnost. Ross Brawn nakonec podepsal s Hondou a do boxů F1 se vrací jako šéf týmu.
„Toyota od svého vstupu do F1 nezměnila filozofii a neustále pokračuje v kolektivním pojetí, nic nestojí na jednotlivci, vše je výsledkem práce celého týmu. V případě Brawna by to myslím stálo za změnu, jistě by tým posílil, ale Toyota nechce hrát na jednoho muže.“
Dost možná má Ralf Schumacher pravdu, není prvním a zřejmě ani posledním, kdo je přesvědčen o tom, že japonské stáje neslaví v F1 úspěch díky odlišnému přístupu a filozofii ve srovnání s ostatními týmy.
Nicméně Toyota má možná důvod k tomuto způsobu práce neúspěšnými nákupy drahých osobností, které však k vítězství také nedopomohly. Kromě Mika Gascoyna to platí beze zbytku i pro Ralfa Schumachera…
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.