V Itálii sídlící soukromá stáj Toro Rosso má pro příští sezonu ambiciózní plány. Šéf nejmenšího týmu startovního pole Franz Tost vysvětlil, jak jich chce dosáhnout.
V monopostech juniorského týmu Red Bull Racing budou závodit Sebastian Vettel a Sebastien Bourdais. „Máme velké plány pro sezonu 2008. Chceme získat 20 až 30 bodů,“ uvedl Tost.
Stáj bude používat monopost Red Bull Racing, ale protože stále není dořešena otázka zákaznických šasi, vůz připravuje třetí společnost zakladatele značky Red Bull Dietricha Mateschitze nazvaná Red Bull Technologies.
Aby se Toro Rosso vyhnulo potížím se spolehlivostí nového materiálu, plánuje odcestovat na první čtyři mimoevropské závody s letošním vozem a až po vyladění spolehlivosti nasadit monopost pro sezonu 2008. Od tohoto kroku si slibují bodově využít případného zaváhání favoritů s rychlejšími, ale méně spolehlivými vozy.
Rakušan si svoji pozici v čele týmu užívá, ale uvědomuje si, že bez výsledků to nepůjde a o budoucnosti jeho i stáje rozhodují vlastníci, tedy Red Bull a Gerhard Berger.
Bývalý pilot F1 Berger byl velmi spokojen se závěrem sezony, který konečně přinesl tak toužebně očekávané body, i když za velkého přispění klimatických podmínek.
„Po psychologické stránce měly body velký význam. Celý tým získal daleko větší motivaci, viděl, že to jde, když jsou připraveni. Chceme z Toro Rosso vybudovat silný a stabilní tým, ale nebude to hned. Našimi soupeři jsou takoví giganti jako Honda, Toyota či Williams,“ uvedl Berger.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.