V Itálii sídlící soukromá stáj Toro Rosso má pro příští sezonu ambiciózní plány. Šéf nejmenšího týmu startovního pole Franz Tost vysvětlil, jak jich chce dosáhnout.
V monopostech juniorského týmu Red Bull Racing budou závodit Sebastian Vettel a Sebastien Bourdais. „Máme velké plány pro sezonu 2008. Chceme získat 20 až 30 bodů,“ uvedl Tost.
Stáj bude používat monopost Red Bull Racing, ale protože stále není dořešena otázka zákaznických šasi, vůz připravuje třetí společnost zakladatele značky Red Bull Dietricha Mateschitze nazvaná Red Bull Technologies.
Aby se Toro Rosso vyhnulo potížím se spolehlivostí nového materiálu, plánuje odcestovat na první čtyři mimoevropské závody s letošním vozem a až po vyladění spolehlivosti nasadit monopost pro sezonu 2008. Od tohoto kroku si slibují bodově využít případného zaváhání favoritů s rychlejšími, ale méně spolehlivými vozy.
Rakušan si svoji pozici v čele týmu užívá, ale uvědomuje si, že bez výsledků to nepůjde a o budoucnosti jeho i stáje rozhodují vlastníci, tedy Red Bull a Gerhard Berger.
Bývalý pilot F1 Berger byl velmi spokojen se závěrem sezony, který konečně přinesl tak toužebně očekávané body, i když za velkého přispění klimatických podmínek.
„Po psychologické stránce měly body velký význam. Celý tým získal daleko větší motivaci, viděl, že to jde, když jsou připraveni. Chceme z Toro Rosso vybudovat silný a stabilní tým, ale nebude to hned. Našimi soupeři jsou takoví giganti jako Honda, Toyota či Williams,“ uvedl Berger.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.