McLaren zopakoval ústy ředitele Martina Whitmarshe i jezdce Lewise Hamiltona, že šlo pouze o vyjasnění pravidel, Ferrari bylo stručné a spokojené, Williams a BMW Sauber oceňují především potvrzení legality svých monopostů.
McLaren Mercedes „Pro odvolání jsme se rozhodli proto, aby byla tato část pravidel lépe vyjasněna. Musím také upozornit, že napadnutí jednání komisařů v Brazílii nebylo nápadem McLarenu, ale technického delegáta FIA, který oznámil provinění Williamsu a BMW Sauberu proti pravidlům,“ uvedl Whitmarsh a dodal, že doufá v další upřesnění předpisů týkajících se měření teplot paliva.
Lewis Hamilton už před jednáním Mezinárodního odvolacího soudu FIA (ICA) prohlásil, že on ani McLaren nechtějí připravit Kimiho Raikkonena o titul touto cestou. Včerejší tiskové prohlášení stáje jeho slova opakovalo s dodatkem: „Už se moc těším na sezonu 2008 a pevně věřím, že svůj letošní výsledek zlepším.“
Ferrari Ferrari bylo stručné a pouze vyjádřilo spokojenost s výsledkem rozhodnutí ICA a definitivním uzavřením letošní sezony. „Poslední pokus o změnu výsledků byl zamítnutý a všichni se můžeme připravovat na sezonu příští,“ uvedl Jean Todt.
Williams Tým Sira Franka Williamse byl logicky také spokojen, cenné body získané Nico Rosbergem za čtvrté místo mu zůstaly, navíc na stáj nepadl stín podvodného jednání. „Pravidla jsme neporušili a neměli jsme zájem získávat výhody porušováním předpisů. Do skončení případu jsme se k věci záměrně nevyjadřovali. ICA jsme předložili fakta a jsme rádi za potvrzení, že byly naše vozy legální,“ napsal Williams.
BMW Sauber Šéf týmu Mario Theissen je osobně rád, že už je věc skončená a dopadla podle jeho očekávání. „Podle mého se tím ale neměl zabývat ICA, ale Technická pracovní skupina, která by měla jasně nastavit, jak se bude v budoucnosti toto pravidlo uplatňovat. Pravidla hovoří o rozdílu 10°C, ale nehovoří o tom, kdy a jak se teploty měří,“ uvedl v prohlášení stáje Theissen.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.