Rakouský pilot patřil ve své době ke špičkovým pilotům Formule 1. S Ferrari ani Benettonem sice na titul nedosáhl a v McLarenu se nedokázal prosadit proti Sennovi, přesto bylo jeho jméno zárukou perfektního výkonu.
Po skončení aktivní kariéry pracoval pro BMW Motorsport a vždy byl zastáncem vlastního mnichovského týmu. BMW se však stále spoléhalo na spolupráci s Williamsem a Gerhard se rozhodl F1 opustit, aby se znovu vrátil v pozici spolumajitele soukromého týmu Toro Rosso.
„Musím se přiznat, že F1 mých časů se mi líbila více. Tehdy to bylo hlavně o jezdci, dnes rozhoduje elektronika, taktika, obchod, reklama, politika i média. V mé době znamenal dobrý jezdec vteřinu na kolo, dnes tak maximálně dvě desetiny. Také šlo o kompromisy, které musel jezdec dělat, hodně to bylo o reflexech a i riziko bylo výrazně větší. Neexistovaly žádné bezpečnostní zóny vedle zatáček, jen tvrdá svodidla. Přes to všechno byla tehdejší F1 hezčí,“ rekapituluje její proměnu bývalý pilot a dodává, že i věk a doba v kokpitu strávená pohled na závody mění.
„Jako mladý jsem si na nic nestěžoval, byl jsem šťastný, že mohu závodit v F1 a bylo mi jedno, že nemám nejlepší auto, že je špatné počasí, prostě jsem jen sedl do sedačky a letěl po dráze. V závěru kariéry mi však vadilo téměř vše. Když začalo pršet, okamžitě jsem měl po náladě, přitom na začátku mi to přišlo jako nejlepší možná zábava a skutečně jsem si ji užíval.“
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.