BARCELONA - 3. DEN; Felipe Massa s Ferrari byl v dnešních testech na barcelonském okruhu nejrychlejší, Kazuki Nakajima s Williamsem zase nejpilnější. Franck Montagny se loučil s Toyotou. Bourdais s vozem Toro Rosso zrychlil, na Vettela však nestačil.
Druhý čas za brazilským jezdcem Ferrari si zajistil Kovalainen ze stáje Renault, který byl sice na mezičasech rychlejší, poslední zatáčka mu však nevyšla a souboj na dálku s Massou i časomírou prohrál. Třetí nejlepší čas patřil Franckovi Montagnymu. Následoval Vettel, Coulthard, Badoer, de la Rosa, Rosberg, Bourdais a s druhým McLarenem Paffett.
Celkem 12krát zavlály na okruhu červené vlajky, první zavinil brzy po začátku dne Klien testující pro Force India, jenž byl znovu rychlejší jeho soupeře o závodní sedačku Liuzziho. Mike Conway s Hondou, Massa, Kubica a Badoer způsobili přerušení tréninku hned dvakrát, zatímco Trulli, Montagny a Bourdais každý jednou.
Další testy se uskuteční až příští měsíc. Stáje F1 se představí v Jerezu 4. prosince.
1. Massa Ferrari 1:21.044 2. Kovalainen Renault 1:21.136 3. Montagny Toyota 1:21.363 4. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:21.486 5. Coulthard Red Bull-Renault 1:21.555 6. Badoer Ferrari 1:21.741 7. de la Rosa McLaren-Mercedes 1:21.805 8. Rosberg Williams-Toyota 1:21.820 9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:21.939 10. Paffett McLaren-Mercedes 1:22.070 11. Heidfeld BMW-Sauber 1:22.460 12. Kubica BMW-Sauber 1:22.706 13. Nakajima Williams-Toyota 1:23.039 14. Trulli Toyota 1:23.064 15. Klien Force India-Ferrari 1:23.084 16. Button Honda 1:23.118 17. Liuzzi Force India-Ferrari 1:23.206 18. Conway Honda 1:23.729 19. Rossiter Super Aguri-Honda 1:23.931 20. Doornbos Red Bull-Renault 1:24.102
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.