BARCELONA - 3. DEN; Felipe Massa s Ferrari byl v dnešních testech na barcelonském okruhu nejrychlejší, Kazuki Nakajima s Williamsem zase nejpilnější. Franck Montagny se loučil s Toyotou. Bourdais s vozem Toro Rosso zrychlil, na Vettela však nestačil.
Druhý čas za brazilským jezdcem Ferrari si zajistil Kovalainen ze stáje Renault, který byl sice na mezičasech rychlejší, poslední zatáčka mu však nevyšla a souboj na dálku s Massou i časomírou prohrál. Třetí nejlepší čas patřil Franckovi Montagnymu. Následoval Vettel, Coulthard, Badoer, de la Rosa, Rosberg, Bourdais a s druhým McLarenem Paffett.
Celkem 12krát zavlály na okruhu červené vlajky, první zavinil brzy po začátku dne Klien testující pro Force India, jenž byl znovu rychlejší jeho soupeře o závodní sedačku Liuzziho. Mike Conway s Hondou, Massa, Kubica a Badoer způsobili přerušení tréninku hned dvakrát, zatímco Trulli, Montagny a Bourdais každý jednou.
Další testy se uskuteční až příští měsíc. Stáje F1 se představí v Jerezu 4. prosince.
1. Massa Ferrari 1:21.044 2. Kovalainen Renault 1:21.136 3. Montagny Toyota 1:21.363 4. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:21.486 5. Coulthard Red Bull-Renault 1:21.555 6. Badoer Ferrari 1:21.741 7. de la Rosa McLaren-Mercedes 1:21.805 8. Rosberg Williams-Toyota 1:21.820 9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:21.939 10. Paffett McLaren-Mercedes 1:22.070 11. Heidfeld BMW-Sauber 1:22.460 12. Kubica BMW-Sauber 1:22.706 13. Nakajima Williams-Toyota 1:23.039 14. Trulli Toyota 1:23.064 15. Klien Force India-Ferrari 1:23.084 16. Button Honda 1:23.118 17. Liuzzi Force India-Ferrari 1:23.206 18. Conway Honda 1:23.729 19. Rossiter Super Aguri-Honda 1:23.931 20. Doornbos Red Bull-Renault 1:24.102
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.