BARCELONA - 3. DEN; Felipe Massa s Ferrari byl v dnešních testech na barcelonském okruhu nejrychlejší, Kazuki Nakajima s Williamsem zase nejpilnější. Franck Montagny se loučil s Toyotou. Bourdais s vozem Toro Rosso zrychlil, na Vettela však nestačil.
Druhý čas za brazilským jezdcem Ferrari si zajistil Kovalainen ze stáje Renault, který byl sice na mezičasech rychlejší, poslední zatáčka mu však nevyšla a souboj na dálku s Massou i časomírou prohrál. Třetí nejlepší čas patřil Franckovi Montagnymu. Následoval Vettel, Coulthard, Badoer, de la Rosa, Rosberg, Bourdais a s druhým McLarenem Paffett.
Celkem 12krát zavlály na okruhu červené vlajky, první zavinil brzy po začátku dne Klien testující pro Force India, jenž byl znovu rychlejší jeho soupeře o závodní sedačku Liuzziho. Mike Conway s Hondou, Massa, Kubica a Badoer způsobili přerušení tréninku hned dvakrát, zatímco Trulli, Montagny a Bourdais každý jednou.
Další testy se uskuteční až příští měsíc. Stáje F1 se představí v Jerezu 4. prosince.
1. Massa Ferrari 1:21.044 2. Kovalainen Renault 1:21.136 3. Montagny Toyota 1:21.363 4. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:21.486 5. Coulthard Red Bull-Renault 1:21.555 6. Badoer Ferrari 1:21.741 7. de la Rosa McLaren-Mercedes 1:21.805 8. Rosberg Williams-Toyota 1:21.820 9. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:21.939 10. Paffett McLaren-Mercedes 1:22.070 11. Heidfeld BMW-Sauber 1:22.460 12. Kubica BMW-Sauber 1:22.706 13. Nakajima Williams-Toyota 1:23.039 14. Trulli Toyota 1:23.064 15. Klien Force India-Ferrari 1:23.084 16. Button Honda 1:23.118 17. Liuzzi Force India-Ferrari 1:23.206 18. Conway Honda 1:23.729 19. Rossiter Super Aguri-Honda 1:23.931 20. Doornbos Red Bull-Renault 1:24.102
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.