Vítěz Grand Prix Maďarska 2006 si prožil letos černou sezonu a pohrozil svému zaměstnavateli, že pokud nedojde příští rok k výrazné změně, bude si hledat místo jinde.
„Letošní auto bylo jedna velká katastrofa a zavodění s něčím takovým mne skutečně nebaví. Loni jsme měli po Maďarsku velké plány a sny, skutečnost byla ale diametrálně odlišná, loni jsem tam vyhrál, letos jsem měl auto, které se téměř nedalo řídit,“ uvedl s odstupem času po skončení sezony Brit.
Jenson Button zažil v týmu z Brackley nejlepší roky své kariéry, ale k titulu měl vždy daleko. Už ho nebaví o něm jen před sezonou hovořit. Pokud se v Hondě něco rychle nestane, hodlá využít odstavec v platné smlouvě o výkonnosti.
„Jestli se nepohneme správným směrem, toho odstavce využiji. Je mi jasné, že o titul závodit příští rok nebudeme, ale očekávám výrazné zlepšení.“
Jsou tu však dvě základní skutečnosti, na které nesmíme zapomínat. Poslední konkurenceschopný vůz z Brackley navrhl ještě Geoffrey Willis, jenž už v týmu není. Musel totiž uvolnit místo Shuhei Nakamotovi, který si sice připsal ono vzpomínané vítězství, nicméně s vozem, pod jehož výrobní dokumentací byl podepsán ještě Brit. Letos nepomohla mizernému Nakamotovu monopostu RA107 ani velká generálka uprostřed sezony.
Druhou skutečností je možná budoucnost jezdce. Button sice hovoří o možném odchodu z Hondy, ale už nezmínil, že volných kokpitů příští rok mnoho nebude a těch konkurenceschopných pravděpodobně doslova jako šafránu.
Nicméně něco by přece jen mohlo vyjít, a to inkriminovaný posun správným směrem, neboť horší jako letos to už snad v případě tovární stáje s takovým rozpočtem být ani nemůže…
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.