Vítěz Grand Prix Maďarska 2006 si prožil letos černou sezonu a pohrozil svému zaměstnavateli, že pokud nedojde příští rok k výrazné změně, bude si hledat místo jinde.
„Letošní auto bylo jedna velká katastrofa a zavodění s něčím takovým mne skutečně nebaví. Loni jsme měli po Maďarsku velké plány a sny, skutečnost byla ale diametrálně odlišná, loni jsem tam vyhrál, letos jsem měl auto, které se téměř nedalo řídit,“ uvedl s odstupem času po skončení sezony Brit.
Jenson Button zažil v týmu z Brackley nejlepší roky své kariéry, ale k titulu měl vždy daleko. Už ho nebaví o něm jen před sezonou hovořit. Pokud se v Hondě něco rychle nestane, hodlá využít odstavec v platné smlouvě o výkonnosti.
„Jestli se nepohneme správným směrem, toho odstavce využiji. Je mi jasné, že o titul závodit příští rok nebudeme, ale očekávám výrazné zlepšení.“
Jsou tu však dvě základní skutečnosti, na které nesmíme zapomínat. Poslední konkurenceschopný vůz z Brackley navrhl ještě Geoffrey Willis, jenž už v týmu není. Musel totiž uvolnit místo Shuhei Nakamotovi, který si sice připsal ono vzpomínané vítězství, nicméně s vozem, pod jehož výrobní dokumentací byl podepsán ještě Brit. Letos nepomohla mizernému Nakamotovu monopostu RA107 ani velká generálka uprostřed sezony.
Druhou skutečností je možná budoucnost jezdce. Button sice hovoří o možném odchodu z Hondy, ale už nezmínil, že volných kokpitů příští rok mnoho nebude a těch konkurenceschopných pravděpodobně doslova jako šafránu.
Nicméně něco by přece jen mohlo vyjít, a to inkriminovaný posun správným směrem, neboť horší jako letos to už snad v případě tovární stáje s takovým rozpočtem být ani nemůže…
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.