Takový názor zastává šéf týmu Renault Flavio Briatore a navrhuje i řešení, jaké by přineslo pružnější rozhodování o důležitých věcech týkajících se Formule 1.
Současná dohoda “Concorde Agreement“ je koncipována tak, že v případě zájmu o změnu ze strany týmů, je pro její přijetí potřeba jednomyslného souhlasu všech stájí startovního pole, což je podle Briatoreho téměř nereálné v mnoha otázkách, zejména pak v používání zákaznických šasi. Dohoda vyprší koncem tohoto roku a nová stále není připravena.
„Do nové dohody musíme prosadit jiný systém rozhodování, osobně jsem pro většinový. Platilo by to, pro co by se při hlasování vyslovilo 51% týmů,“ navrhuje Ital v čele francouzské stáje.
A právě zde je onen kámen úrazu. Prostředí F1 je sice pompézní, ale zároveň velice kruté a jde o skutečně obrovské peníze. Současné rozložení sil jednoznačně zvýhodňuje šest továrních stájí proti pěti soukromým, ale nelze zapomínat ani na skutečnost, že i při vyrovnaném počtu na obou stranách, budou jazýčky vah ovlivňovat úzké vztahy s takzvanými B-týmy, kterým je například Super Aguri nebo očekávaný Prodrive.
Briatore by současně Bernieho Ecclestonea nechal i nadále v jeho rozhodující pozici a kontrolujícího komerční práva k F1. O následující poznámce a především jejím významu lze ale spekulovat. „Současně by mohl být Max Mosley prohlášen za diktátora,“ dodal Briatore.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.