Takový názor zastává šéf týmu Renault Flavio Briatore a navrhuje i řešení, jaké by přineslo pružnější rozhodování o důležitých věcech týkajících se Formule 1.
Současná dohoda “Concorde Agreement“ je koncipována tak, že v případě zájmu o změnu ze strany týmů, je pro její přijetí potřeba jednomyslného souhlasu všech stájí startovního pole, což je podle Briatoreho téměř nereálné v mnoha otázkách, zejména pak v používání zákaznických šasi. Dohoda vyprší koncem tohoto roku a nová stále není připravena.
„Do nové dohody musíme prosadit jiný systém rozhodování, osobně jsem pro většinový. Platilo by to, pro co by se při hlasování vyslovilo 51% týmů,“ navrhuje Ital v čele francouzské stáje.
A právě zde je onen kámen úrazu. Prostředí F1 je sice pompézní, ale zároveň velice kruté a jde o skutečně obrovské peníze. Současné rozložení sil jednoznačně zvýhodňuje šest továrních stájí proti pěti soukromým, ale nelze zapomínat ani na skutečnost, že i při vyrovnaném počtu na obou stranách, budou jazýčky vah ovlivňovat úzké vztahy s takzvanými B-týmy, kterým je například Super Aguri nebo očekávaný Prodrive.
Briatore by současně Bernieho Ecclestonea nechal i nadále v jeho rozhodující pozici a kontrolujícího komerční práva k F1. O následující poznámce a především jejím významu lze ale spekulovat. „Současně by mohl být Max Mosley prohlášen za diktátora,“ dodal Briatore.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.