Takový názor zastává šéf týmu Renault Flavio Briatore a navrhuje i řešení, jaké by přineslo pružnější rozhodování o důležitých věcech týkajících se Formule 1.
Současná dohoda “Concorde Agreement“ je koncipována tak, že v případě zájmu o změnu ze strany týmů, je pro její přijetí potřeba jednomyslného souhlasu všech stájí startovního pole, což je podle Briatoreho téměř nereálné v mnoha otázkách, zejména pak v používání zákaznických šasi. Dohoda vyprší koncem tohoto roku a nová stále není připravena.
„Do nové dohody musíme prosadit jiný systém rozhodování, osobně jsem pro většinový. Platilo by to, pro co by se při hlasování vyslovilo 51% týmů,“ navrhuje Ital v čele francouzské stáje.
A právě zde je onen kámen úrazu. Prostředí F1 je sice pompézní, ale zároveň velice kruté a jde o skutečně obrovské peníze. Současné rozložení sil jednoznačně zvýhodňuje šest továrních stájí proti pěti soukromým, ale nelze zapomínat ani na skutečnost, že i při vyrovnaném počtu na obou stranách, budou jazýčky vah ovlivňovat úzké vztahy s takzvanými B-týmy, kterým je například Super Aguri nebo očekávaný Prodrive.
Briatore by současně Bernieho Ecclestonea nechal i nadále v jeho rozhodující pozici a kontrolujícího komerční práva k F1. O následující poznámce a především jejím významu lze ale spekulovat. „Současně by mohl být Max Mosley prohlášen za diktátora,“ dodal Briatore.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.