Tovární tým francouzské automobilky je zřejmě nejpravděpodobnějším působištěm dvojnásobného šampiona Alonsa, jenž ostatně své dva tituly získal za volantem vozu právě této stáje.
Důvodem odchodu Španěla od Renaultu k McLarenu byly nepochybně peníze a formování všech potřebných faktorů, potřebných k ovládnutí Formule 1. Situace se však vyvinula jinak, sám jezdec přiznal, že ho tým ve skutečnosti nikdy nepřijal do svého středu, vše skončilo předčasným rozchodem.
Renault si slibuje od možného návratu svého ztraceného syna po letošní průměrné sezoně posun vpřed a zapojení do boje o titul. „Co se týče Alonsa, veškeré pravomoci má šéf týmu Flavio Briatore. Jediné co mne zajímá je návrat Renaultu mezi favority,“ odpověděl na otázku kolem Fernanda Alonsa šéf koncernu Renault Carlos Ghosn.
Briatore dlouhodobě láká Alonsa zpět a jezdec má jeho plnou důvěru. Ital je přesvědčen, že pokud bude chtít znovu závodit za Enstone, je schopen věc dotáhnout do zdárného konce. Jedinou podmínkou je však dlouhodobá spolupráce, přestupní stanicí Renault být v žádném případě nehodlá.
Ještě v průběhu sezony 2007 prezentoval Briatore Alonsovi plány vozu pro rok 2008 a nepochybuje, že to bude vůz konkurenceschopný pro boj o titul. „Ferrari mělo v roce 2005 špatný rok, ale o rok později už byli zase rychlí, mít mizernou sezonu není tragédie,“ říká Briatore.
Jeho slova podporuje i technický ředitel Bob Bell, jenž tvrdí, že v meziročním srovnání jsou s pokroky v případě R28 o hodně dál, než tomu bylo před rokem s R27.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.