Tovární tým francouzské automobilky je zřejmě nejpravděpodobnějším působištěm dvojnásobného šampiona Alonsa, jenž ostatně své dva tituly získal za volantem vozu právě této stáje.
Důvodem odchodu Španěla od Renaultu k McLarenu byly nepochybně peníze a formování všech potřebných faktorů, potřebných k ovládnutí Formule 1. Situace se však vyvinula jinak, sám jezdec přiznal, že ho tým ve skutečnosti nikdy nepřijal do svého středu, vše skončilo předčasným rozchodem.
Renault si slibuje od možného návratu svého ztraceného syna po letošní průměrné sezoně posun vpřed a zapojení do boje o titul. „Co se týče Alonsa, veškeré pravomoci má šéf týmu Flavio Briatore. Jediné co mne zajímá je návrat Renaultu mezi favority,“ odpověděl na otázku kolem Fernanda Alonsa šéf koncernu Renault Carlos Ghosn.
Briatore dlouhodobě láká Alonsa zpět a jezdec má jeho plnou důvěru. Ital je přesvědčen, že pokud bude chtít znovu závodit za Enstone, je schopen věc dotáhnout do zdárného konce. Jedinou podmínkou je však dlouhodobá spolupráce, přestupní stanicí Renault být v žádném případě nehodlá.
Ještě v průběhu sezony 2007 prezentoval Briatore Alonsovi plány vozu pro rok 2008 a nepochybuje, že to bude vůz konkurenceschopný pro boj o titul. „Ferrari mělo v roce 2005 špatný rok, ale o rok později už byli zase rychlí, mít mizernou sezonu není tragédie,“ říká Briatore.
Jeho slova podporuje i technický ředitel Bob Bell, jenž tvrdí, že v meziročním srovnání jsou s pokroky v případě R28 o hodně dál, než tomu bylo před rokem s R27.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.