Úřadující šampion GP2 Timo Glock má podle svých slov na stole nabídku od Toyoty na závodní monopost F1, ale jeho současný zaměstnavatel BMW Sauber využil opce, přestože pro Němce závodní vůz nemá.
Glockova kariéra připomíná dráhu houpačky, ale letošní zisk titulu v ceněném seriálu GP2 mu otevřela dveře do F1, jeho zaměstnavatel BMW Sauber si ho však chce podržet v pozici testovacího a náhradního jezdce.
„Mým hlavním zájmem je nyní odchod z BMW,“ uvedl Glock. „Hledáme nejlepší možné řešení situace, neboť mám velkou šanci získat kokpit v závodním voze jiného velkého týmu F1.“
Glock sice přiznává, že je BMW za podporu své kariéry vděčný, ale má nyní možnost udělat důležitý postup vpřed, který mu není stáj z Hinwilu schopna nabídnout.
„Jsem přesvědčen o tom, že s Toyotou budeme natolik silní, abychom bojovali o titul mistra světa.“
Konkrétní alternativy vyvázání ze smlouvy s BMW zatím Němec nespecifikoval. Dá se však v případě neúspěchu vyjednávání s Alonsem předpokládat, že si Toyota Glocka od Mnichova pronajme, případně jezdce vykoupí ze smlouvy.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.