Závodní sezona sice skončila, závod o získání dvojnásobného šampiona do některého volného monopostu však teprve začíná. Alonso a McLaren se vydávají vlastní cestou, směřují oba bývalí partneři k lepším zítřkům?
Pojďme si v rychlosti shrnout současnou situaci na trhu. O Alonsa má zájem celá řada týmů, tak to vezměme raději z druhé strany. Zájem nemá Ferrari a McLaren. Také BMW Sauber má slušný jezdecký kapitál a není téměř vůbec pravděpodobné, že by Alonsa koupili. Volné jsou oficiálně z konkurenceschopných pouze monoposty Renault, Toyota a Williams. Dnes již smlouva nemá takovou hodnotu jako dříve, místo pro Španěla by mohlo být teoreticky uvolněno u Red Bull i Hondy. Super Aguri, Spyker, Toro Rosso a Prodrive můžeme zcela jistě vyloučit.
Velký zájem o Alonsa má Renault, finanční nabídka Toyoty bude zřejmě největší, ale mimo hru nemusí být ani Honda, která by mohla Barrichella přesunout do svého juniorského týmu Super Aguri. Soukromý Williams není příliš pravděpodobný, ale jiná situace může být v případě Red Bull, který má Adriana Neweyho, údajně jedná s Ross Brawnem a v týmu působí i bývalý závodní inženýr Alonsa.
Dvě skutečnosti jsou však nezpochybnitelné. První je to, že v tuto chvíli je Španěl esem, které zřejmě blokuje jakýkoliv přestup vyjma volného místa v McLarenu. A druhou je možnost jezdcovy volby. Ať už si z nabídek vybere kteroukoliv, v každém případě si minimálně v krátkodobém horizontu pohorší. O jeho služby nemá zájem žádný z aktuálních tří Top týmů. Proto je dost možná Alonsova současná klíčová pozice na jezdeckém trhu v jeho kariéře poslední.
McLaren vyjde z předčasného rozvázání spolupráce silnější nebo oslaben? To je základní dnešní otázka. Byla letošní konkurenceschopnost vozu skutečně dílem Alonsa? Obejde se stáj bez jeho zkušeností pouze se začínajícím Hamiltonem? Koho si vybere Ron Dennis do svého vozu? Technicky i rychlostně velmi ceněného Rosberga nebo možná poněkud nevyrovnaného a zatím ve Formuli 1 ne zcela etablovaného Kovalainena, který však může svůj pravý potenciál teprve získanými zkušenostmi vytříbit?
V každém případě nám Formule 1 letos nabídla nejen napínavé rozuzlení tajenky se jménem šampiona, ale i napínavé čekání na rozuzlení dvou dalších tajenek, jejichž konečné zhodnocení asi nebude možné provést dříve, než v polovině příštího roku...
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.