Také dobrá otázka. Jak zaznělo v televizním přenosu stanice Nova, mnoho lidí si myslelo, že titul získá Hamilton, ale mnoho jich ho přálo spíše Kimi Raikkonenovi.
Finský rychlík přišel do Ferrari jako hvězda, která má navázat na úspěchy Michaela Schumachera. Už začátek sezony ale potvrdil, že to nebude vůbec v italském týmu snadné, neboť týmový kolega Felipe Massa měl ve smlouvě klauzuli o tom, že bude mít stejné podmínky a navíc byl v úvodu sezony rychlejší.
Postupem času si Raikkonen na zpočátku poněkud nespolehlivý monopost F2007 zvykal a souhra výborných výkonů a šťastných náhod ho udržela v boji o titul i v posledním závodě. Přestože se jeho úspěch příliš nečekal, byl to nakonec on, kdo se dnes v Brazílii radoval a nutno říci, že zcela zaslouženě.
Musíme přiznat, že i díky přispění Felipe Massy získal konečných šest vítězství a slavil nakonec titul díky vyrovnanosti výkonů, která chyběla v závěru sezony Lewisovi Hamiltonovi. Vynecháme-li GP Evropy, kde zradil Fina motor, v devíti závodech po sobě neskončil hůře, než třetí, přitom pětkrát triumfoval.
Své v boji o titul nesporně sehrála zakázaná týmová režie. Jen díky ní se nakonec Ferrari podařilo vybojovat prvenství mezi jezdci a porazit velice silné duo McLarenu, který jako tým doplatil na interní válku svých pilotů. Dochází to s postupem času, ale z tohoto pohledu patřil titul nesporně Hamiltonovi, který bojoval proti všem a s podporou týmového kolegy nemohl v žádném případě kalkulovat, právě naopak. Dnešní Formule 1 je však poněkud jiná a u Ferrari se hraje na tým v první řadě.
Musím ale vzpomenout ještě jednu skutečnost, která hrála Raikkonenovi do karet a velmi významně. Zatímco v minulých sezonách jsme vždy na konci konstatovali, že největším smolařem roku byl Kimi Raikkonen, letos se mu to i s úroky vrátilo, neboť mu k titulu pomohla přes veškerou snahu, talent a umění velká dávka toho tolik vrtkavého štěstí…
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.