Také dobrá otázka. Jak zaznělo v televizním přenosu stanice Nova, mnoho lidí si myslelo, že titul získá Hamilton, ale mnoho jich ho přálo spíše Kimi Raikkonenovi.
Finský rychlík přišel do Ferrari jako hvězda, která má navázat na úspěchy Michaela Schumachera. Už začátek sezony ale potvrdil, že to nebude vůbec v italském týmu snadné, neboť týmový kolega Felipe Massa měl ve smlouvě klauzuli o tom, že bude mít stejné podmínky a navíc byl v úvodu sezony rychlejší.
Postupem času si Raikkonen na zpočátku poněkud nespolehlivý monopost F2007 zvykal a souhra výborných výkonů a šťastných náhod ho udržela v boji o titul i v posledním závodě. Přestože se jeho úspěch příliš nečekal, byl to nakonec on, kdo se dnes v Brazílii radoval a nutno říci, že zcela zaslouženě.
Musíme přiznat, že i díky přispění Felipe Massy získal konečných šest vítězství a slavil nakonec titul díky vyrovnanosti výkonů, která chyběla v závěru sezony Lewisovi Hamiltonovi. Vynecháme-li GP Evropy, kde zradil Fina motor, v devíti závodech po sobě neskončil hůře, než třetí, přitom pětkrát triumfoval.
Své v boji o titul nesporně sehrála zakázaná týmová režie. Jen díky ní se nakonec Ferrari podařilo vybojovat prvenství mezi jezdci a porazit velice silné duo McLarenu, který jako tým doplatil na interní válku svých pilotů. Dochází to s postupem času, ale z tohoto pohledu patřil titul nesporně Hamiltonovi, který bojoval proti všem a s podporou týmového kolegy nemohl v žádném případě kalkulovat, právě naopak. Dnešní Formule 1 je však poněkud jiná a u Ferrari se hraje na tým v první řadě.
Musím ale vzpomenout ještě jednu skutečnost, která hrála Raikkonenovi do karet a velmi významně. Zatímco v minulých sezonách jsme vždy na konci konstatovali, že největším smolařem roku byl Kimi Raikkonen, letos se mu to i s úroky vrátilo, neboť mu k titulu pomohla přes veškerou snahu, talent a umění velká dávka toho tolik vrtkavého štěstí…
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.