Lewis Hamilton vstoupil do Formule 1 koncem loňského roku. V prvních testech prokázal, že si důvěru McLarenu zaslouží a hned v prvních závodech sezony 2007 se stal megahvězdou.
Mladičký Brit se pustil do Formule 1 a ceněných soupeřů bez bázně a hany. Překvapoval svojí vyzrálostí, taktickou sehraností s týmem a při souboji kolo na kolo byl vyrovnaným soupeřem jak týmovému kolegovi dvojnásobnému šampionovi Alonsovi, tak oběma hvězdám Ferrari Raikkonenovi a Massovi.
Zatímco se Alonso a dvojice pilotů Ferrari snažili vyhrávat, Hamilton poctivě sbíral body za pódiová umístění. Když pak prokázal vynikající formu v Kanadě a USA dvěma vítězstvími, nebylo pochyb o tom, že je tu horký adept na titul mistra světa.
Hamilton svoji roli zvládal dobře, přes úspěchy vystupoval skromně a získával si respekt soupeřů i srdce diváků. Po návratu do Evropy pokračoval ve výborných výsledcích, ale závodem Grand Prix Evropy nastal zlom.
V Německu, Turecku a Belgii to z různých důvodů na pódium nestačilo, v Maďarsku a Japonsku však předvedl znovu výkon jako z pohádky. Dokazoval, že je rychlý, ale už nebyl vyrovnaný, bodový náskok se začal tenčit. Soupeři ho dostávali pod tlak.
Hrubka v Číně a dnešní chyba ve čtvrté zatáčce brazilského Interlagosu ho definitivně připravila o titul, který vybojoval Kimi Raikkonen z Ferrari. O důvodech, proč tomu tak bylo je možné spekulovat z mnoha úhlů pohledu a každý viděl průběh šampionátu vlastníma očima. Své mohl sehrát fakt psychologické války v McLarenu, nějaká ta smůla a technické problémy, ale i nezkušenost v porovnání se soky.
Pokud se však podrobněji podíváme na průběh letošní sezony Lewise Hamiltona, uvidíme zajímavou skutečnost, která dává za pravdu Niki Laudovi a dalším, kteří nepodceňují faktor tlaku na psychiku jezdce.
Dokud nikdo od historicky nejmladšího pilota závodního McLarenu nečekal zisk titulu, šlo vše jako po drátku, zodpovědnost vůči týmu nesl Alonso. Jakmile se situace obrátila a i sám Hamilton chtěl dokazovat, že je nejlepším a nejvhodnějším kandidátem na titul, začaly potíže a dostavily se i rozhodující chyby.
Věřím, že nebudu daleko od pravdy když budu tvrdit, že pokud by nové eso Rona Dennise zachovalo klidnou hlavu a skromnost z úvodu šampionátu, byl Lewis Hamilton i díky druhým a třetím místům v závěrečných závodech sezony historicky nejmladším šampionem.
Jsem přesvědčen o tom, že nebývalá vlna zájmu, která se kolem jezdce zvedla, mu paradoxně nakonec i ublížila. Není pochyb o tom, že s Lewisem Hamiltonem přišla do Formule 1 nová éra, éra po Michaelovi Schumacherovi, ale na případnou korunovaci si musí ještě Lewis Hamilton počkat…
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.