Lewis Hamilton vstoupil do Formule 1 koncem loňského roku. V prvních testech prokázal, že si důvěru McLarenu zaslouží a hned v prvních závodech sezony 2007 se stal megahvězdou.
Mladičký Brit se pustil do Formule 1 a ceněných soupeřů bez bázně a hany. Překvapoval svojí vyzrálostí, taktickou sehraností s týmem a při souboji kolo na kolo byl vyrovnaným soupeřem jak týmovému kolegovi dvojnásobnému šampionovi Alonsovi, tak oběma hvězdám Ferrari Raikkonenovi a Massovi.
Zatímco se Alonso a dvojice pilotů Ferrari snažili vyhrávat, Hamilton poctivě sbíral body za pódiová umístění. Když pak prokázal vynikající formu v Kanadě a USA dvěma vítězstvími, nebylo pochyb o tom, že je tu horký adept na titul mistra světa.
Hamilton svoji roli zvládal dobře, přes úspěchy vystupoval skromně a získával si respekt soupeřů i srdce diváků. Po návratu do Evropy pokračoval ve výborných výsledcích, ale závodem Grand Prix Evropy nastal zlom.
V Německu, Turecku a Belgii to z různých důvodů na pódium nestačilo, v Maďarsku a Japonsku však předvedl znovu výkon jako z pohádky. Dokazoval, že je rychlý, ale už nebyl vyrovnaný, bodový náskok se začal tenčit. Soupeři ho dostávali pod tlak.
Hrubka v Číně a dnešní chyba ve čtvrté zatáčce brazilského Interlagosu ho definitivně připravila o titul, který vybojoval Kimi Raikkonen z Ferrari. O důvodech, proč tomu tak bylo je možné spekulovat z mnoha úhlů pohledu a každý viděl průběh šampionátu vlastníma očima. Své mohl sehrát fakt psychologické války v McLarenu, nějaká ta smůla a technické problémy, ale i nezkušenost v porovnání se soky.
Pokud se však podrobněji podíváme na průběh letošní sezony Lewise Hamiltona, uvidíme zajímavou skutečnost, která dává za pravdu Niki Laudovi a dalším, kteří nepodceňují faktor tlaku na psychiku jezdce.
Dokud nikdo od historicky nejmladšího pilota závodního McLarenu nečekal zisk titulu, šlo vše jako po drátku, zodpovědnost vůči týmu nesl Alonso. Jakmile se situace obrátila a i sám Hamilton chtěl dokazovat, že je nejlepším a nejvhodnějším kandidátem na titul, začaly potíže a dostavily se i rozhodující chyby.
Věřím, že nebudu daleko od pravdy když budu tvrdit, že pokud by nové eso Rona Dennise zachovalo klidnou hlavu a skromnost z úvodu šampionátu, byl Lewis Hamilton i díky druhým a třetím místům v závěrečných závodech sezony historicky nejmladším šampionem.
Jsem přesvědčen o tom, že nebývalá vlna zájmu, která se kolem jezdce zvedla, mu paradoxně nakonec i ublížila. Není pochyb o tom, že s Lewisem Hamiltonem přišla do Formule 1 nová éra, éra po Michaelovi Schumacherovi, ale na případnou korunovaci si musí ještě Lewis Hamilton počkat…
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.