Dodavatelé motorů pro vozy Formule 1 předložili Mezinárodní automobilové federaci svoje představy dalšího vývoje technických předpisů, ale podpory se nedočkali. Podle FIA nejsou redukce nákladů a ochrana životního prostředí zohledněny dostatečně.
Ferrari, Mercedes, BMW, Renault, Toyota a Honda navrhují zachovat stávající osmiválce o objemu 2400 ccm až do roku 2013, přičemž od sezony 2010 by se začaly používat restriktory průtoku paliva a systémy využívající nashromážděnou energii.
FIA však volá po rychlejší přeměně motorů, před čtyřmi měsíci prezentovala zájem na možném přestupu ke čtyřválcovým turbomotorům. Výrobci se proto rozhodli obrátit pozornost na soukromé stáje a na příští jednání přijít s jednomyslnou podporou.
„Na příští jednání půjdeme se stejným návrhem a podporou soukromých stájí, budeme se snažit dojít k dohodě," uvedl šéf stáje BMW Sauber Mario Theissen.
Jeho konkurent od Mercedesu Norbert Haug vysvětlil, na co výrobci při jednání se soukromými týmy vsadí. „Velkým zjištěním je jednomyslnost šesti výrobců. A myslím si, že nás soukromé týmy podpoří, neboť tímto návrhem ušetří hromadu peněz."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.