Dodavatelé motorů pro vozy Formule 1 předložili Mezinárodní automobilové federaci svoje představy dalšího vývoje technických předpisů, ale podpory se nedočkali. Podle FIA nejsou redukce nákladů a ochrana životního prostředí zohledněny dostatečně.
Ferrari, Mercedes, BMW, Renault, Toyota a Honda navrhují zachovat stávající osmiválce o objemu 2400 ccm až do roku 2013, přičemž od sezony 2010 by se začaly používat restriktory průtoku paliva a systémy využívající nashromážděnou energii.
FIA však volá po rychlejší přeměně motorů, před čtyřmi měsíci prezentovala zájem na možném přestupu ke čtyřválcovým turbomotorům. Výrobci se proto rozhodli obrátit pozornost na soukromé stáje a na příští jednání přijít s jednomyslnou podporou.
„Na příští jednání půjdeme se stejným návrhem a podporou soukromých stájí, budeme se snažit dojít k dohodě," uvedl šéf stáje BMW Sauber Mario Theissen.
Jeho konkurent od Mercedesu Norbert Haug vysvětlil, na co výrobci při jednání se soukromými týmy vsadí. „Velkým zjištěním je jednomyslnost šesti výrobců. A myslím si, že nás soukromé týmy podpoří, neboť tímto návrhem ušetří hromadu peněz."
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.